xp 2200+|Page 3|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
xp 2200+
Dr. MASS
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
sp_UserOfflineSmall Offline
194981
August 22, 2002 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Enligt Tom´s Hardware skulle XP 1700+ - 2200+ köra rev. A och 2400+ -3600+ köra revision B. Jag skulle inte tro det.
Tror på att efter 2600+ kommer 333 fsb.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
195069
August 22, 2002 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

det bästa man kan göra är faktist, att man först knyter band med en speciell person som jobbar/äger ett företag utomlands i ett billigt land, som köper in komponenter momsfritt, där har man tjänat ett par hundra, men för att få det perfekta köpet, så ser man till så att ingen är i original förpackning alltså behöver man inte betala nån skatt lr nåt när det skickas över!

Swartz såg bara ut som du var ironisk när du skrev alla utropstecken så, det är inget tunt där.. har ingen webcam själv, har inte heller riktigt börjat modda min låda, funderar lite på vad man kan göra, ska köpa in lite dioder och modda mus o tangentbord samtidigt, får se hur det blir om jag försöker mig på att modda skärmen också..

Tomasgson
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
195120
August 22, 2002 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

När kommer 2400+ ut då?
får jag fråga varför 2600+ kommer före?

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
196142
August 26, 2002 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

Hoppsan det blev visst en dubbelpost!!! Sorry killar!

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
196143
August 26, 2002 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: det bästa man kan göra är faktist, att man först knyter band med en speciell person som jobbar/äger ett företag utomlands i ett billigt land, som köper in komponenter momsfritt, där har man tjänat ett par hundra, men för att få det perfekta köpet, så ser man till så att ingen är i original förpackning alltså behöver man inte betala nån skatt lr nåt när det skickas över!

Swartz såg bara ut som du var ironisk när du skrev alla utropstecken så, det är inget tunt där.. har ingen webcam själv, har inte heller riktigt börjat modda min låda, funderar lite på vad man kan göra, ska köpa in lite dioder och modda mus o tangentbord samtidigt, får se hur det blir om jag försöker mig på att modda skärmen också..

Nej menade inget illa...tyckte bara det ett bra pris...jag gav mycket mer för min CPU! Ok...det verkar gott...vad ska du hitta på med monitorn da? dioder där med eller? Jag funderar på att lackera min monitor och sen köra nåt motivlack på!

Jag har lackerat om min låda...monterat 2st 80 fläktar i sidan och monterat in en neonramp. Bättrat på insuget framtill i låda...satt en 120 fläkt samt fixat ett nytt utblås bak...även här en 120 fläkt.

Tycker faktist lådan blev rätt ok för att vara ett billigt litet bygge! 😀

Kanske kan fixa lite bilder...få se!?!

Gunnis
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 30
196170
August 26, 2002 - 9:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle ju säga att +220 har den nya kärnan med 0.13 tekniken 🙂

Kanske har fel .. 8)

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
196303
August 26, 2002 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

quote="abishai"]det bästa man kan göra är faktist, att man först knyter band med en speciell person som jobbar/äger ett företag utomlands i ett billigt land, som köper in komponenter momsfritt,

Alltså varför ett företag utomlands? Går lika bra med ett svenskt företag att slippa momsen. Det är ingen tull på datadelar.

där har man tjänat ett par hundra, men för att få det perfekta köpet, så ser man till så att ingen är i original förpackning alltså behöver man inte betala nån skatt lr nåt när det skickas över!

Skickas paketet från ett land utanför EU så måste man ha med en invoice med värde. Visst kan man skriva ett lågt värde men skulle paketet komma bort el gå sönder så får man max ersättningen som stod på invoicen. Sen får man bara ta in "gåvor" för ett värde på max 500 kr, över det så blir det moms fast de skulle vara en gåva. Så har ni inte tur så kommer ni få kostnader på moms hur som helst. Om man man inte tar in det via ett företag i Sverige elEU som kan lyfta av momsen. Så räkna med våran svenska krona, frakt plus adm.avgifter så blir det aldrig jättebilligt att importera datadelar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 233
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL