June 27, 2007
October 26, 2004
Hej alla igen, har missat att trådet tagit fart.
Efter ett kort tag pajjade min strömadapter men efter ha tjatat på leverantören ett bra tag skickade de en ny (vet inte om de var dum, spelade dumma eller bara var dåliga på engelska). Men en kompis sa till mig att det tydligen är en standardadapter (t.ex. till vissa laptops) så även om jag inte skulle få en ny så går det att köpa här hemma i Sverige.
Jag har fortfarande inte orkat på att sätta upp den på väggen men en update kommer när jag gjort det. Vad säger du Mean Machine, var det enkelt?
Hursom är jag fortfarande riktigt nöjd trots att strömadaptern pajjade, helt enkelt för att skärmen är så grym (bildkvalitet och upplösning)
February 12, 2003
WIRN;1283199 wrote: Jag har fortfarande inte orkat på att sätta upp den på väggen men en update kommer när jag gjort det. Vad säger du Mean Machine, var det enkelt?
Nja, inte jätteenkelt. Det är inte svårt, bara man tar det försiktigt, men jag har lite märken efter mejselbits runt ramen på min sen jag bände upp den. Sen ska man koppla ur ett par kablar internt, flatkabeln kan vara lite pillig att få dit när det ska ihop igen. Men tar man det bara lugnt och metodiskt så är man i hamn. 🙂
June 27, 2007
June 27, 2007
October 26, 2004
Mean Machine;1283201 wrote: Nja, inte jätteenkelt. Det är inte svårt, bara man tar det försiktigt, men jag har lite märken efter mejselbits runt ramen på min sen jag bände upp den. Sen ska man koppla ur ett par kablar internt, flatkabeln kan vara lite pillig att få dit när det ska ihop igen. Men tar man det bara lugnt och metodiskt så är man i hamn. 🙂
Sitter och försöker med det nu men det var enklare sagt än gjort, jag får inte loss ramen/baksidan (har redan en hel del fula märken eftersom plasten är så mjuk)
Något tips mottages tacksamt!
November 4, 2011
November 4, 2011
November 4, 2011
Bjornsson;1284598 wrote: Alla kanske inte vill lägga 6000+ på en skärm heller men finns det en för halva priset med samma spec men sämre garantier så kanske man tycker det är värt en chansning, funkar det så har man en bra affär men går den sönder så är det tre tusen åt fanderns.
Ja du har såklart rätt men jag är förvånad att så många köper dessa skärmar ändå. På Sweclockers forum har dem en tråd om koreaskärmarna och otroligt många köper dem.
November 4, 2011
Bjornsson;1284600 wrote: Jo jag satt och läste den jag med innan jag slog till då många/nästan alla verkade nöjda med sin skärm.
Du kommer säkerligen vara väldigt nöjd du med.
Till något annat, trist att inte fler skriver på detta forumet eftersom jag inte tycker om Sweclockers :ot:
July 30, 2010
BlackCatSoul;1284596 wrote: Ja men man måste ju kunna spara lite till så man får en skärm med vettiga garantier. Om man har ett jobb så lär det inte vara några problem. Det finns tydligen många snåla i dagens samhälle.:trans:
Behöver inte vara snålhet. Kan vara fattigdom också. I stan jag bor i är det mycket arbetslöst folk
BlackCatSoul;1284496 wrote: Får jag fråga er varför ni inte köpt en motsvarande skärm i Sverige istället med garantier? Jag har hört att många får problem med koreaskärmarna efter ett visst antal månader. Nätaggen dör, skärmen dör etc etc.:o
Jag tycker även kända tillverkare sätter i skitkomponenter i sina skärmar. Jag köpte en på den tiden en dyr skärm Samsung Syncmaster 204B som kostade nästan 4000:-, men den gick sönder väldigt fort då det satt skräp kondensatorer i den. Nu har den funkat bra väldigt länge efter att jag bytte ut dessa mot Panasonic kondensatorer för 200:-
Jag är en som INTE skulle slänga ut 6000:- på en skärm, det är på tok för mycket pengar när man bara ska sitta och glo på den :D. Man får ju en skaplig dator för dessa pengar
Att inte tycka om sweclockers är nog många som gör. Finns en tråd om detta på NH. Tittar man på åldern i en viss tråd på SC så ser man hur många som är runt 14 -15 år gamla. Det säger ju allt hur vettiga svar man kan få
June 27, 2007
BlackCatSoul;1284596 wrote: Ja men man måste ju kunna spara lite till så man får en skärm med vettiga garantier. Om man har ett jobb så lär det inte vara några problem. Det finns tydligen många snåla i dagens samhälle.:trans:
Varför tror du meca, mekonomen osv gör servicar och tjänar pengar på det? Jo folk vill inte betala för mycket. Dock har det börjat vända lite nu. Ekonomin går lite sämre vilket gör att folk inte har råd att ta ett billigt alternativ, dom måste helt enkelt vara säkra på att det inte går sönder. Jag köpte en skärm för halva priset p.g.a jag faktiskt har råd att köpa en ny skärm om det nu går åt helvete. Innehållet är ju en LG ips panel bara skalet som är skit.
October 26, 2004
BlackCatSoul;1284602 wrote: Du kommer säkerligen vara väldigt nöjd du med.
Till något annat, trist att inte fler skriver på detta forumet eftersom jag inte tycker om Sweclockers :ot:
Jag är inte fattig men om jag kan välja t.ex. en monitor och en surfplatta el bara en monitor så väljer jag det första. Jag känner mig lurad om jag betalar för mycket vilket troligen kommer få mig att tycka om prylen mindre.
Men jag håller med dig om Sweclockers. Jag tycker redaktionen gör ett bra jobb men medlemmarna är ofta sånna fjortisar som tycker det är viktigare att skriva något än att det de skriver faktiskt innehåller något vettigt...
1 Guest(s)