May 15, 2001
Körde igån SOF på min gamla skräpburk (K6-2 500 256 ram ATi Radeon SDR)... satt ett Voodoo3 i det innan, sof var spelbart, men inte vackert:(
Ladda ner de senaste drivisarna för Radeon kortet, klocka det lite (190 MHz) och pula lite med radeon tweaker. WOW ASSÅ!! flöt som nilen o maken till grafik har jag aldrig sett:) äger nu 3 st Radeon kort:D (ATi Radeon SDR, 2 st ATi Radeon 64 mb DDR VIVO).
Måste ju skriva detta för att pika alla ni GeForce f-ntaster där ute;)
Trodde inte 1024x768, hardware lightning, 32 bit färger o allt drivet i max inte funka på en K6-2 500MHz:are^^
[ Detta Inlägg ändrades av: Malfunction den 2001-07-14 12:33 ]
May 28, 2001
Jo men det är just det där som är lite synd med ATI.. det behövs en hel del nya driver och lite trixande för att det ska gå riktigt bra.. Det är många som inte ens byter drivrutiner.. Det är inte så roligt för dem.. 🙁
Men R200 serien verkar bli riktigt trevlig! Om ni inte redan läst om den så kolla här!
Tekniknörd som gillar att träna.
May 15, 2001
Ahhh, nästa generation Radeon *drägglar*
När dom kommer, nån som vill köpa mina 3 nuvarande Radeon kort;)
Men detta med drivisarna till Radeon e lite lustigt... tar man sig tid att installera dom drivisar som funkar bäst för just dig, o installerar dom på rätt sätt. så är dom inte speciellt tokiga!
Men gör man inte en "ren" installation av dem, så kan man förlora upp till 30%(!) prestanda.
Men detta med drivisarna till Radeon e lite lustigt... tar man sig tid att installera dom drivisar som funkar bäst för just dig, o installerar dom på rätt sätt. så är dom inte speciellt tokiga!
Men gör man inte en "ren" installation av dem, så kan man förlora upp till 30%(!) prestanda.
Ja det är som sagt var lite synd att inte alla får den prestanda de har betalt för bara.. (De som inte lägger in nya driver osv menar jag!)
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)