June 18, 2001
Vill bara meddela att ytterligare en av mina IBM'ar har flygit åt fanders!
Och detta är en 3 månader gammal IBM disk som jag dessutom fått tillbaka från IBM som ersatte min andra disk som dog på liknande sätt! 👿
Jag kommer nog aldrig att köpa något från IBM så länge jag lever då jag nu förlorat så mycket data (dock inget jätteviktigt, för det backupar man ju som tur är)!
IBM borde lägga ner HD tillverkningen, eller köpa diskar från Seagate eller någon! För detta klarar dom uppenbarligen inte!
May 23, 2001
"IBM borde lägga ner HD tillverkningen, eller köpa diskar från Seagate eller någon! För detta klarar dom uppenbarligen inte!"
När jag praktisera förrut så där jag va körde de IBM servrar och hade aldrig några problem me de hårddiskarna som satt i IBM burkarna.... Gissa varför! =)
Just det... De kör inte sina egna hårddiskar i sina egna servrar.... Utan det kunde sitta Seagate, WD eller Maxtor i dem .... Fast aldrig en IBM hd....
June 18, 2001
Är nu uppe i 31st IBM diskar som pajjat under de senaste 1½ åren!
Och modellerna är:
GXP75
GXP60
Samt sist men inte minst 22 st IBM Ultrastar 9,1 & 18GB U160 LVD som blev ersatta med Seagate!
Kan dom inte ersätta Deskstararna med Seagate oxå?
Jag börjar bli trött på att skicka in diskar till IBM nu.
Jag har dock en GXP75 46GB som snurrat i en bit över 2 år, inpackad i en liten låda utan mycket ventilation!
30GB diskarna sitter dock i en chieftec låda med 80mm fläkt som blåser på, så värme är det inte frågan om, och har aldrig varit heller! Det är materialet på skivorna som gör det och har gjort det. Det är därför t.ex Maxtor och WD ligger långt ifrån samma felratio som IBM gör
1 Guest(s)