November 13, 2003
Tjena..
Satt vid datorn i morse.. helt plötsligt hörde jag en smäll från datorn. Stängde av burken för att kolla vad det var... Då hade kylarfästet gått sönder, eller rättare sagt, skruvgängorna som är i plasthållaren pajjat... skruven hade bara flugit iväg och hela kylare brakat rätt ner i datorn och landat på mitt stackars grafikkort.
Som tur pajjade inget mer..
Fick laga skiten genom att skruva i en chassi skruv istället (tjockare). Nu sitter den och jag hoppas den fortsätter med det. Men hur fan kan de göra en sådan konstruktion med plastgängor?! Det ska ju ligga ett högt tryck på den.. Stål ska det vara...
Någon mer som haft detta problem?
March 10, 2003
Infästningen på många CPU kylare är dåliga idag, särskilt dessa jävla push-pins som de envisas med.
Bra kylare har en rejäl backplate i metall och är tyvärr pga detta jävligare att installera.
Men så sitter de faktiskt fast sedan också även om kylflänsen tangerar väga runt 1kg.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 4, 2008
Ctrl wrote: Infästningen på många CPU kylare är dåliga idag, särskilt dessa j**la push-pins som de envisas med.
Bra kylare har en rejäl backplate i metall och är tyvärr pga detta jävligare att installera.
Men så sitter de faktiskt fast sedan också även om kylflänsen tangerar väga runt 1kg.
hehehe Thermalright Ultra 120 Extreme... 😛 :hb: :hb:
2 Guest(s)