April 17, 2005
Nintendo Wii är den klenaste av de tre next-gen-konsolerna och istället för att satsa på prestanda i form av höga upplösningar har man valt features och spel. Historiskt sett inget förvånande val, men då har inte underläget sett lika stort ut som nu. Situationen efter GameCube har satt Nintendo i vad som verkar vara en svårare sits än företaget upplevt på de senaste två decennierna. Det finns spaltmeter skrivet om hur utgången av denna generation av konsoler kommer att bli och det finns väldigt lite gemensamt i alla de olika spådomarna. Hos About.com har man nu låtit Chris Martin, erkänd TV-spelare och redaktör på GamesFirst, skriva ihop en lista på tio punkter på varför just Nintendo kommer att rent av komma ut som segrare. Och det är redan på plats tio som den så kallade Wii-mote finns. De övriga nio finns att kolla in i Martins artikel The Arsenal That Will Save Nintendo.
August 9, 2003
ligger mycket i det han säger, bra spel och nintendo utnyttjar konsollernas främsta fördel, att alla har samma hårdvara, på ett helt annat sätt än MS och sony. Där de gör optimerade spel (nästan bara ögongodis) så slänger nintendo in helt nya sätt att spela spel, med hjälp av sin unika kontroll.
November 22, 2001
Chris64 wrote: Tror det blir tufft för dem för ja tycker det verkar som om skillnaden i prestada är för stor även om nintendo har lite nya saker på gång som handkontrollen osv.
Skitsnack. Riktiga gamers bryr sig om bra spel och inte massa ögongodis.
Däremot kommer nog sony få det riktigt tufft denna gången.
December 17, 2005
Json_81 wrote: [quote=Chris64]Tror det blir tufft för dem för ja tycker det verkar som om skillnaden i prestada är för stor även om nintendo har lite nya saker på gång som handkontrollen osv.
Skitsnack. Riktiga gamers bryr sig om bra spel och inte massa ögongodis.
Däremot kommer nog sony få det riktigt tufft denna gången.
Så sant som det är sagt. Allt handlar inte om prestanda.. Utan om spelen.. Många som spelar mycke som jag känner tänker absolut köpa wiii men inte ps3.
December 25, 2000
Nintendo är smarta som inte försöker slåss med giganterna, Microsofts kassakistor är ju oändligt djupa och Sony har inte heller ont om pengar. Istället går de lite på sidan om och undviker att bli överkörda när Microsoft och Sony sätter igång och slåss.
Jag ska köpa en WII, jag vill nog ha en PS3 också men jag vet inte om jag har råd.
1 Guest(s)