April 17, 2005
Det påstår i alla fall det finska företaget Teleste som arbetar med att ta fram bredbandsutrustning. Teleste planerar att lansera sin Ethernet-to-the-home tjänst nästa år vilket ska kunna ge hastigheter på upp till 100mbps. Tekniken är mycket kostnadseffektiv då man använder sig av det redan befintliga kabelTV-nätet. För att öka hastigheten på uppkopplingen läggar man in Ethernet-stöd i kabelTV-nätet, därav namnet. Teleste har räknat ut att man i framtidens hem kommer kräva en uppkoppling på minst 30mbps men lyckas man med sina planer ser det ut att bli mycket mer än så relativt snart. Vi hoppas i alla fall på att få se tekniken i Sverige om den slår väl ut.
Källa: News.com
June 3, 2001
Com hem är dumma i huvet. :arg:
Kan ju inget.
Dom hitta inget fel när jag ringde och klaga på att det gick ner hela tiden.
"-Fel på dina saker." Va det enda jag fick höra.
Ringde säkert 7 gånger.
När jag sa upp com hem så blev dom sura när jag påpeka att jag ringt minst 7 gånger.
"-Näe, du har bara felanmält 2 gånger."
Jo tjena..
January 12, 2004
idag finns enligt mig inte behovet av 100mbit linor, men det kommer mer och mer! dom smarta kyl&frysarna/brödrosterna och fan och hans broster på intåg och jag vet med full säkerhet att jag klarar av att maxa en 10mbit lina med min dator (utan att tanka "semesterfilmer") under vanligt "arbete".
men 100mbit bör man inte bli kort på bandbredd på iaf 5-6 år =9
Det verkar som att flera av er glömmer just multimediatjänster och interaktivitet över nätet. En HDTV-kanal tar som sagt var runt 10-20Mbps och för dem som vill dra in två eller flera har man redan där hård belastning på en 50Mbps+ anslutning. Mycket av det material vi laddar ner från nätet idag, då pratar jag lagliga saker som demos, videoklipp osv, kommer garanterat få en ökad kvalité och samtidigt kräva mer bandbredd.
Med andra ord följer utvecklingen av onlinetjänster med utvecklingen av bredbandets kapacitet.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)