April 17, 2005
BenQ har gjort en rejäl uppdatering av sitt bildskärmssortiment när man nu lanserat inte mindre än 12 stycken nya modeller i sin V-serie. Med storlekar från 18,5" upp till 24" har de alla flera saker gemensamt, bland annat en slimmad design och låg strömförbrukning. Nyckeln till detta är en LED-baserad bakbelysning som utöver sin tunna profil även ger imponerande dynamiska kontrastförhållande på 10 miljoner:1.
BenQs nya V-bildskärmar är inte tjockare än 15mm och vissa modeller kommer med funktionalitet som ingångar för HDMI 1.3a, DVI, D-Sub och flera miljöcertifieringar (Energy STAR 5.0, RoHS, EuP).
BenQ V Series
- 18.5”W - V920 / V920P
- 21.5”W - V2220 / V2220P / V2220H / V2220HP
- 23.0”W - V2320
- 24.0”W - V2420 / V2420H
BenQ säger att deras nya monitorer ska dra 44% lägre ström, jämfört med vad vet vi dock inte riktigt, samt att deras V-serie bland annat vunnit designutmärkelsen iF 2010 award. De flesta modellerna kommer att dyka upp på marknaden redan i february eller mars. Medan 23-tums modellen väntas dyka upp under juni månad. Priser är ännu inte avslöjade.
[Image Can Not Be Found]
September 2, 2004
Guufi wrote: Nya skärmar men ingen displayport, skärmtillverkarna verkar alltid vara 1 år efter andra när det gäller anslutningsmöjligheter.
När HDMI blev poppis så fick man köra HDMI -> DVI-adapters ett bra tag.
Finns DVI till Display port också 🙂
this wrote: Det är inte tillräckligt med enheter som använder DisplayPort. HDMi är mer använt bland skärmar då enheter som tex PS3 och DVD spelare använder det.
Har du ett ATI 5XXX och vill köra med Eyefinity behöver man använda Displayport 🙁
Men det finns adapter också (se ovan).
PS
Jag har Benq V2410 som är en av deras första LED skärmar.
Den är bra när man sitter rakt framifrån, men dålig om man tittar underifrån (i soffan) pga det är TN :cy:
July 4, 2008
Calle2003 wrote: Har du ett ATI 5XXX och vill köra med Eyefinity behöver man använda Displayport 🙁
Men det finns adapter också (se ovan).PS
Jag har Benq V2410 som är en av deras första LED skärmar.
Den är bra när man sitter rakt framifrån, men dålig om man tittar underifrån (i soffan) pga det är TN :cy:
Ja men marknaden för Eyefinity är inte tillräckligt stor för att skärmtillverkarna vill satsa på DP ingångar.
Förhoppningsvis kan du tillta din skärm, det måste jag göra med min T240. Men det är ändå ett stort problem med TN panelerna. 🙁
February 12, 2003
this wrote: Ja men marknaden för Eyefinity är inte tillräckligt stor för att skärmtillverkarna vill satsa på DP ingångar.
Förhoppningsvis kan du tillta din skärm, det måste jag göra med min T240. Men det är ändå ett stort problem med TN panelerna. 🙁
De borde iaf vara motiverade av att spara pengar, HDMI är belagt med licensavgifter, DisplayPort är inte det.
1 Guest(s)