April 17, 2005
[Image Can Not Be Found]
Vi bär med oss allt mer data mellan våra datorer och mobil lagring har blivit vardagsmat på PC-marknaden. USB-minnen har funnits med under flera år men på senare tid har lagringskapaciteten exploderat i takt med nya tekniker och framsteg inom minnesmarknaden. Vi har tagit en närmare titt på två av marknadens största USB-minnen som med en lagringskapacitet på 128GB rymmer både det ena och det andra. Frågan är vad kan vi vänta oss av ett USB-minne som rymmer lika mycket som många bärbara datorer och kostar en bra bit över 3000 kronor.
:: 128GB USB-minnen från Corsair och KingstonMan kanske kan fråga sig vad man kan använda ett 128GBs USB-minne till, även om svaret är högst personligt kan vi ge ett par exempel. Lagra 14 stycken dual-layer DVD-filmer, 32 000 MP3-låtar eller varför inte en bootbar kopia av Windows 7 tillsammans med två Blu-ray filmer på vardera 50GB.
August 16, 2003
32 000 låtar :S är inte det bara 4MB per låt
jag har gått igenom en massa skivor som jag har på datorn, flera år gamla och nyare, olika musikstilar.
det alla har gemensamt är att ingen är 4MB, måste vara riktigt dålig kvalité i så fall. 32 000 är en glädjesiffra.
mitt 8GB USB-minne börjar kännas litet nu 🙁
Jag har massvis med låtar runt 4MB men den största anledningen till dessa siffror är att det är lite av en standard att mäta MP3-låtar som just 4MB stora. Vilket gör att man kan jämföra denna siffra med den som anges för de flesta MP3-spelare osv.
Men som du säger, de här stickorna får ens gamla minnen att se ganska mesiga ut i jämförelse. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
April 24, 2007
Poontus wrote: 32 000 låtar :S är inte det bara 4MB per låt
jag har gått igenom en massa skivor som jag har på datorn, flera år gamla och nyare, olika musikstilar.
det alla har gemensamt är att ingen är 4MB, måste vara riktigt dålig kvalité i så fall. 32 000 är en glädjesiffra.mitt 8GB USB-minne börjar kännas litet nu 🙁
Jag har massvis med MP3 låtar på 4MB. Inte den bästa kvalitén men helt klart dugligt.
1 Guest(s)