August 22, 2005
På Tomshardware har man slagit på stort och samlat 13 olika SFF-barebones i en och samma recension. Till skillnad mot de flesta recensioner man ser har man denna gång fokuserat på användarvänligheten, eller i detta fall rättare sagt ljudnivån på systemen.
För dem som riktar in sig på SFF-system är det ofta viktigt att systemet smälter in i vardagen och detta betyder inte bara en stilren design utan i allra högsta grad även en låg ljudnivå.
Det visar sig också att det verkligen skiljer mycket mellan olika barebone i detta avseende och vissa system som har låg ljudnivå vid idle visar sitt rätta jag när belastning ökar.
"Actually, this test should show how quiet and versatile barebones can be. But the test would then be over after only a few test candidates. It is shocking to see the noisemakers that are being sold as barebones."
Man tittar även närmare på diverse extratillbehör som passar för SFF-ägare, bland annat byte av nätaggregat och andra smådetaljer.
Läs hela testet på Tomshardware.com.
September 17, 2001
Intressant, intressant. Jag har varit intresserad av AMD64-plattformen ett bra tag nu, och Solteks QBic EQ3801A skulle sitta fint att ha i sin ägo :). Tror dock jag avvaktar ett tag till, tills barebone:sen helt enkelt håller högre kvalité över lag. Har iofs sett ett kraftigt uppåt-jack detta år.
March 10, 2003
Väldigt intressant läsning. Kände inte riktigt av den där opartiska sidan av TH som man annars brukar märka.
Väntar själv på Shuttles amd64 939.
Skall köpa den och en 3800+ är det tänkt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 19, 2002
Ctrl wrote: Väldigt intressant läsning. Kände inte riktigt av den där opartiska sidan av TH som man annars brukar märka.
Väntar själv på Shuttles amd64 939.
Skall köpa den och en 3800+ är det tänkt.
Ingen om har någon koll på när de ska lanseras? Sitter & mailar alla grossister & dylika människor, men jag har inte fått någon som helst fingervisning än så länge.... Det jag vill ha är en barebone som tar minst en 3400+(a64) samt att den ska klara att driva ett x800xt/6800ultra. Väntar på besked om Shuttles nya 939 samt biostar's nforce3 250 s754-variant... Inget so far.
1 Guest(s)