April 17, 2005
Hemelektronikmarknaden satsar hårt på Stereoskopisk 3D och inte minst grafikkortstillverkarna med NVIDIA i spetsen har lagt stor vikt vid den nya tekniken. Men arbetet är inte enbart igång på PC-marknaden, även bland spelkonsolerna slits det med den nya 3D-tekniken och enligt Insight Media kan vi vänta oss mellan 15 till 25 TV-spelstitlar med stöd för Stereoskopisk 3D.
Det är än så länge ganska få spelutvecklare som visar öppet stöd för 3D-tekniken där Disney är en av få som uttalat visar tro på att Stereskopisk 3D teknik är passande även för TV-spel.
Fördelarna med konsolmarknaden sägs vara att 3D-upplevelsen borde bli mer konsistent då varje konsol har en sluten plattform där nya tekniker endast behöver anpassas för viss hårdvara.
[Image Can Not Be Found]
Källa: Kotaku
September 10, 2003
Nä inte IGEN! Tekniken suger har den alltid gjort!. Får dom banne mig ge sig. Måste dom pracka på folk 2K glasögon och en svin dyr TV osv plus att det kräver mer av konsolen/pc att rendera separata bilder för varje öga. Dom gav nästan bort detta för 10 år sedan till grafikkorten som GeFroce 2 och 3 för CRT skärmarna men samma teknik som LCD använder nu.
När det väl fungerar så får man huvudvärk efter en timme för ögonen försöker fokusera på ett avstånd som inte existerar. Aja i alla fall hoppas jag på en snabb död för denna tekniken som går på konstgjord andning och dessutom Kostar 2-4x mer i dag för precis samma hårdvara (glasögon) än den gjorde för. Övergår mitt förstånd.
3D blir inte bra förens det är holografiska displayer eller liknande där inga glasögon krävs.
Det ända det här bevisar är hur företagen har idétorka och försöker hitta nya marker.
1 Guest(s)