April 17, 2005
3DMark 11 kommer som bekant att levereras i skarp version under tredje kvartalet 2010. Men Futuremark har idag tillkännagivigt sin nya testsvit som blir den första baserat kring DirectX 11, vilket också blir ett av systemkraven för dem som vill köra det nya prestandatestet. 3DMark 11 kräver såldes Windows 7 eller Windows Vista som operativsystem och bland annat ska det finnas ganska krävande tessellation och ljuseffekter effekter i testet som tillsammans med flertrådsoptimering ger hård belastning för både GPU och CPU.
Här är vad Futuremark själva har att säga om den trailer man nu visar upp för testscenen Deep Sea.
Deep Sea is a demonstration of DirectX 11 technologies created using an early development build of the 3DMark 11 engine. The Deep Sea trailer features submersibles exploring the sea floor. Volumetric lighting illuminates the seabed with tessellation used to add rich detail to the rock, coral and manmade structures. Post processing delivers depth of field and other lens effects. The music is an original composition.
Mer information och bilder om 3DMark 11 finns att hitta på Futuremarks nylanserade 3DMark 11-sajt.
October 19, 2005
March 10, 2003
Tyckte inte det såg så häpnadsväckande ut. Lite texturer med extremt mycket Tessl. verkar det som.
Lite som UngineHeaven typ. inget som kommer köras i den utsträckningen i spel.
Enda jag ser är att nVidia lär gnugga nävanrna över Tessl. testen pga deras starkade cuda del.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)