Många kommer ihåg hur det kändes när det nya 3Dmark2001 kom ut och det system som gav fina poäng i 3Dmark2000 inte var mycket att hurra över längre. Många var det som hade svårt att tro hur och om det skulle gå att verkligen ta sig över 10000 poäng i 3Dmark2001. Det var inte många som hade lyckats med det i 3Dmark2000 så det verkade väldigt svårt. Men nu och med stor anledning till Nvidias nya Detonator XP drivrutiner har inte mindre än två stycken tagit sig över 10000 poängs gränsen i 3Dmark2001. För de som vill se hela listan med de bästa systemen går det att göra det på Madonions hemsida. Men för de som inte är registrerade där får ni en liten skärmdump på Macci och Digital Jesus poäng .
[Image Can Not Be Found]
Tekniknörd som gillar att träna.
April 15, 2001
Jo det finns vissa tester där AMD inte har så mycket att säga till om..
Synd bara att de kostar där efter också..
Ja det hade ju varit det bästa!
Men tänk om Intels Pentium 4 processorer hade samma prestanda/klockfrekvens... det är alltid en massa om..
April 1, 2001
Finland äger !
Eftersom en AMD på 1.4 GHz presterar minst lika mycket som en Intel på 1.8 GHz, så tycerk jag man kan säga att AMD gör bättre processorer på det viset. Att dom som har fått mest poäng i 3dmark har Intel Pentium 4 processorer beror ju på att de har så hög klockfrekvens.
On 2001-09-13 18:12, Iceman wrote:
Finland äger !Eftersom en AMD på 1.4 GHz presterar minst lika mycket som en Intel på 1.8 GHz, så tycerk jag man kan säga att AMD gör bättre processorer på det viset. Att dom som har fått mest poäng i 3dmark har Intel Pentium 4 processorer beror ju på att de har så hög klockfrekvens.
I 3Dmark2001 är det faktiskt så att Pentium 4 processorerna är lika snabba om inte snabbare i samma klockfrekvens som AMDs Thunderbird.
September 19, 2001
Dedan är det ju faktiskt lite trevligt att heja på lilla AMD. Med sina enorma resurser borde ju Intel kunna kontruera något som sätter punkt för ALL diskution! Men ändå kämpar AMD på i (minst sagt) motvind...
Nä efter en massa velande blev det en Tbird och jag är mycket nöjd!
Sopar mattan med kompisens P4 1.8 utom i rena minnestester...
1 Guest(s)