Det är på Tomshardware som de har testat 6st olika dual moderkort baserade på VIA Apollo Pro 133A chipset. Det är alltså modekort för PIII processorer . Det intressanta med dual moderkorten för PIII processorerna är att de numera är mycket prisvärda! Bland de sex korten de har testat så kostar det billigaste 110$(1100kr) och det dyraste 200$(2000kr). Detta kan jämföras med AMDs 760MP moderkort som än så länge kostar runt 5000-7000kr. Så om man är intresserad av ett dual system på budget så är det nog omöjligt att undvika dessa moderkort. Läs hela testet på Tomshardware.
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja eftersom det är det enda moderkortet som finns för dual AMD så kan det vara Tyans kort jag jämför med.. Shit Jacob läs på innan du säger nått
April 2, 2001
jamen det är ju det jag sade!
att du har jämfört med ettt Tyan moderkort för proffsbruk, med ett budget fittkort!
jag menar gin redbull är itne gott, om ma jämför med Lagavulin whiskey!
du kan ju inte gra en sådan jämförelse och skriva attt amd's-dual moderkort ligger lite högt i pris nu!
Varför inte? De ligger ju högt i pris!
Helt för högt för en person som vill ha ett budget dual system!
Även om det ska komma ett AMD760MP moderkort från MSI om någon månad som kostar typ 250$ så finns det inte för tillfället.. Fakta är fakta slass..
Ni kan ju inte komma med sådana jämförelser.. Det finns INGET budget alternativ för dual AMD för tillfället PUNKT SLUT! Därför är pIII moderkorten till för dem som just vill ha ett budgetmoderkort!
March 4, 2001
AMDs dual moderkort kom precis ut, du kan inte jämföra dem med dual kort som finnits ute i över ett halvår! Och BTW så finns det budgetkort för dual socket A, bl a Asus socket A kort...´kortet är inte ute men asus hade en pressrelease om detta kort samma dag som Athlon MP släpptes. Men som sagt du inte jämföra dual kort som funnits ute länge mot kort som knappt är färdigutvecklade än, det är fel!
Det är som att jämföra en P3:a med en P3 Xeon och säga att Xeonen är dyr, nej Xeonen är inte dyr inte för dom den är avsedd för!
AMDs dual moderkort kom precis ut, du kan inte jämföra dem med dual kort som finnits ute i över ett halvår! Och BTW så finns det budgetkort för dual socket A, bl a Asus socket A kort...´kortet är inte ute men asus hade en pressrelease om detta kort samma dag som Athlon MP släpptes. Men som sagt du inte jämföra dual kort som funnits ute länge mot kort som knappt är färdigutvecklade än, det är fel!
Så då har alltså inte AMD inte något dual system.. nä det är för dyrt för att jämföras med..
Nä men ärligt! Fråga Tom Pabst också han håller med mig! Det finns inget annat budget alternativ för dual från AMDs sida för tillfället! Det kan du aldrig snacka bort!!
March 4, 2001
Men som sagt så tycker jag inte du ska jämföra ett budgetdualkort med ett kort för "medel-servrar" det tycker jag är fel.
jag kan göra en liten liknelse.
Företag X ska köpa en liten lastbil. Volvo säljer lastbilar i alla storlekar medans SAAB bara säljer stora lastbilar. Inte tycker företag X att SAABs lastbilar är dyra, nej kanske prisvärda men dom behöver inte en stor lastbil då köper man en liten volvolastbil istället.
Volvo = Intel Dual kort
SAAB = du fattar
Nä men då kan vi ju säga att AMD inte har något dual system! För det är för dyrt att räkna med.. det är ju ännu värre!
March 4, 2001
On 2001-07-03 20:21, Anton Skrev:
Nä men då kan vi ju säga att AMD inte har något dual system! För det är för dyrt att räkna med.. det är ju ännu värre!
Nej det är inte för dyrt för målgruppen, vill man ha en budgetserver så kan man skaffa intel men vill man ha kraft så kan man skaffa AMD...
1 Guest(s)