April 17, 2005
Det var mycket snack innan Blu-ray och HD DVD lanserades att de skulle ha kopieringsskydd som skulle göra alla potentiella försök till att knäcka dom leda till stora gråtfester. Nu verkar det dock som att de som gråter är de som utvecklat AACS (Advanced Access Content System). Engadget rapporterar nämligen att en användare vid Doom9.org har lyckats knäcka det. Genom att använda hans program BackupHDDVD så ska man man kunna spara ner och göra en backup till hårddisken av sin nyligen inköpta HD DVD-film. Det ska påpekas att Blu-ray har två kopieringsskydd till som måste knäckas för att backups ska vara möjligt, HD DVD däremot ligger ganska pyrt till efter detta.
March 27, 2003
Bjornstrom wrote: [quote=Json_81]Att inte företagen lär sig att kopieringsskydd är slöseri med tid och pengar.
Jag fattar inte heller.. Varje gång det kommer något nytt 'coolt obrytbart' skydd så blir den hackad... Och dom står där med långa näsor.. När lär dom sig?
Jag tror att dom ändå stoppar en hel del ripförsök. Många Svensson har inte snorkoll på vilka program som gäller (och nej, dom verkar inte googla heller ;)) och då blir det inte något rippat och då har företaget "klarat sig" så att säga...
December 17, 2005
Adam wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Json_81]Att inte företagen lär sig att kopieringsskydd är slöseri med tid och pengar.
Jag fattar inte heller.. Varje gång det kommer något nytt 'coolt obrytbart' skydd så blir den hackad... Och dom står där med långa näsor.. När lär dom sig?
Jag tror att dom ändå stoppar en hel del ripförsök. Många Svensson har inte snorkoll på vilka program som gäller (och nej, dom verkar inte googla heller ;)) och då blir det inte något rippat och då har företaget "klarat sig" så att säga...
Tänk hur mycket pengar dom skulle tjäna in på att köra oskyddat.. Nog tror jag det skulle bli en vinst affär ändå.
April 23, 2003
Laglorden wrote: Jag tror snarare det är Blu-ray som ligger pyrt till... vad skulle du köpa? nånting du kan ta backup på (och/eller sprida vidare till dina kompisar) eller något där det inte går?
Men vilket format vill nog filmföretagen hellre se sina filmer på då? Jo, Blu-ray. Konsumenterna har ju inte så mycket att säga.
November 22, 2001
Adam wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Json_81]Att inte företagen lär sig att kopieringsskydd är slöseri med tid och pengar.
Och av just den anledningen kan man lägga in ett enkelt skydd och vara nöjd med det.
Istället för att lägga massa pengar på att utveckla nya som ändå kommer knäckas några timmar / dagar efter det släppts.
March 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Adam][quote=Bjornstrom][quote=Json_81]Att inte företagen lär sig att kopieringsskydd är slöseri med tid och pengar.
Och av just den anledningen kan man lägga in ett enkelt skydd och vara nöjd med det.
Istället för att lägga massa pengar på att utveckla nya som ändå kommer knäckas några timmar / dagar efter det släppts.
Finns det några vettiga uppgifter på hur mycket pengar dom har lagt ner på utvecklingen av detta skydd då?
1 Guest(s)