ABIT AN8 32X - Recension|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ABIT AN8 32X - Recension
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 16, 2006 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ABIT AN8 32X är ett av de första moderkorten som kommer ut från ABITs fabriker efter att man slutfört sin sammanslagning med USI. Det har varit lite oroligt från konsumenter som varit rädda att ABIT skulle tappa sin identitet efter denna sammanslagning men efter vår intervju med ABIT stod det ganska klart att så inte skulle bli fallet. För dem som vill ha mer jordnära bevis på detta kan vi rekommendera att ni kikar närmare på vår recension av AN8 32X som baseras på NVIDIAs nForce SLI x16 styrkrets. ABIT satsar i vanlig ordning på entusiaster och överklockare vilket onekligen är ett bekant område för dem. Hur väl ABIT AN8 32X klarar sig i denna miljö en även vid vanlig användning har vi kikat närmare på i vår senaste recension.

"Idag ska vi kika närmare på Abits senaste skapelse för AMDs Socket939-plattform, Abit AN8 32X. Moderkortet är baserat kring nVidias senaste upplaga av nForce4-chipset som har mognat avsevärt under det senaste året och nu har en gedigen ställning på AMD-marknaden. Som namnet anspelar är det frågan om ett moderkort med dubbla uppsättningar 16x PCI-Express-banor för ett totalt antal av 32st."

:: Läs hela recensionen på NordicHardware

cyberhof
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
1041720
May 16, 2006 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser ut att vara ett bra kort men jag kan inte förstå varför dom har satt atx12v kontakten så dumt jag gillar när dom sätter den i närheten av den stora 24pinnars atx kontakten.

Men jag gillar att kortet är fläktfritt för det finns ingenting så jobbigt som fläktar som stör i tid och otid speciellt om man har datorn på 24/7 och har den i sovrummet.

Sist ska jag bara skriva att jag gillade recensionen och att jag tycker den var välskriven!

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
1041721
May 16, 2006 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Mycket fin recension!

Synd att Abit har gått tillbaka lite på vissa fronter men beror säkert hur företaget haft det under den senaste tiden.
Bra att man fortfarande använder bra kondensatorer (flesta ska vara från rubycon) även som tidigare moderkort använd nästan enbart rubycon-kondningar.

För övrigt så gär Abit ett bra jobb, ordentliga manualer, riktiga kablar osv. När man packar upp saker från abit får man känslan av riktig kvalitet. Att supporten är superfin gör ju bara saken ännu bättre.

Ska man fetklocka och köra slut på moderkortet direkt så visst ta ett DFI (buy and forget). Ska man ha en stadig burk som ska klockas men man har högre krav på funktinallitet, stabilitet och support ta abit.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1041794
May 16, 2006 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan bara holla med föregående talare. Bra recention men inga dirakta nyheter. Lägg på 0,8V extra på VDIMM så hade det här vart en riktigt intressant bräda. Abit har alltid gjort bra moderkort men det här moderkortet tycker jag inte riktigt bjuder på något speciellt. Det är ungefär som vilket annat NF4 moderkort som hälst. På både gått och ont.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL