ABIT fortsätter att gå med förlust|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ABIT fortsätter att gå med förlust
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 4, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ABIT som är en välkänd komponenttillverkare här på NH fortsätter att ha det tungt på marknaden. Man har förvisso intressanta produkter att erbjuda men företagets ekonomi är tyvärr av det sämre slaget. Enligt DigiTimes har ABIT ändrat sina räkenskaper för 2004 och förlusten för företaget under fjoråret står nu på 5.3 miljarder taiwanesiska dollar (~1.3 miljarder kronor). Samtidigt har första kvartalet 2005 fortsatt i den dåliga trenden och ABIT har rapporterat en förlust på 878 miljoner taiwanesiska dollar, runt 210 miljoner svenska kronor. Vi hoppas att ABIT kan vända den onda trenden man haft på senare tid då vi alltid uppskattat ABITs entusiastinriktade produkter.

Källa: DigiTimes

Tempel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 203
Member Since:
May 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
915604
July 4, 2005 - 1:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst och samtidigt hitta på idiotlösningar som den hemska OTES kylningen. Sen har Abit ständigt haft en dålig layout på sina moderkort.

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915620
July 4, 2005 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle vilja veta vilken som var deras senaste succe sen NF7 korten kom ut. Fata1ty kortet är väll så där men de är långt ifrån de bästa.

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
915648
July 4, 2005 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

fan det suger ju, jag som trodde dom var på + en bra bit.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915675
July 4, 2005 - 5:53 pm
sp_Permalink sp_Print

NiCKE^ wrote: Skulle vilja veta vilken som var deras senaste succe sen NF7 korten kom ut. Fata1ty kortet är väll så där men de är långt ifrån de bästa.

Framförallt ljudnivåerna på dessa kort är ju absurda.

//Andreas

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915717
July 4, 2005 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Socket A var ju Abit riktigt bra på (AN7/NF7), men när jag skaffade mig S754 hade jag inte ens en tanke på att skaffa Abit, då de verkade rätt kassa. (Säger jag, köpte ett K8N-E Deluxe först :)R)
EDIT: Glömde typ allt.
Synd att det ska gå som det går, men de kunde skapa lite bättre prylar, sen kanske...

Avatar
Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
Member Since:
August 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915722
July 4, 2005 - 7:39 pm
sp_Permalink sp_Print

:/ bara att hoppas att dom kommer igen, att jag just köppte ett Abit MoBo är väl en droppe i havet med tanke på dessa förluster...

Tempel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 203
Member Since:
May 15, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
915774
July 4, 2005 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: Socket A var ju Abit riktigt bra på (AN7/NF7), men när jag skaffade mig S754 hade jag inte ens en tanke på att skaffa Abit, då de verkade rätt kassa. (Säger jag, köpte ett K8N-E Deluxe först :)R)
EDIT: Glömde typ allt.
Synd att det ska gå som det går, men de kunde skapa lite bättre prylar, sen kanske...

AN7/NF7 inte var det något speciellt med dom speciellt inte som Abit gärna vill ta betalt som om dom vore ledande... Konkurenterna var endera bättre och låg på samma pris eller i nivå och betydligt billigare, det var enbart gamla meriter dom sålde på.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915784
July 4, 2005 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Tempel wrote: [quote=Mean Machine]Socket A var ju Abit riktigt bra på (AN7/NF7), men när jag skaffade mig S754 hade jag inte ens en tanke på att skaffa Abit, då de verkade rätt kassa. (Säger jag, köpte ett K8N-E Deluxe först :)R)
EDIT: Glömde typ allt.
Synd att det ska gå som det går, men de kunde skapa lite bättre prylar, sen kanske...

AN7/NF7 inte var det något speciellt med dom speciellt inte som Abit gärna vill ta betalt som om dom vore ledande... Konkurenterna var endera bättre och låg på samma pris eller i nivå och betydligt billigare, det var enbart gamla meriter dom sålde på.

Ja, jo... Vilket annat kort (förutom DFI LP) gjorde 260FSB direkt ur kartong?
NF7-S var ju också ruskigt trevligt annars, tyckte jag.

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
915881
July 5, 2005 - 2:12 am
sp_Permalink sp_Print

Gick väl inte så bra för deras Barebone satsning heller om jag inte minns fel.
Många som köpte i början men ganska snart sålde eller gjorde sig av med sin micro (komme inte ihåg namnet).

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL