ABIT introducerar BulletProof Technology|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ABIT introducerar BulletProof Technology
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 2, 2004 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag har den välkända komponenttillverkaren ABIT tillkännagivit deras nya BulletProof technology. BulletProof är mer eller mindre en kvalitetsstämpel som ABIT kommer att sätta på sina moderkort. Det är fyra primära delar som utgöt ABITs BulletProof technology och det är Kvalitet, Stabilitet, Tillförlitlighet och ABIT Engineered.


[Image Can Not Be Found]

Man kan fråga sig vad dessa fyra riktmärken betyder och vad ABIT gjort för att urskilja sig från sina konkurrenter på dessa områden. Här nedan har vi en kort förklaring på vad ABIT själva säger sig ha gjort för att förbättra deras produkter.

Kvalitet – ABIT använder sig enbart av kondensatorer tillverkade i Japan som ger optimal kvalitet fast vid ett flera gånger så högt pris.

Stabilitet – ABITs moderkort använder sig av ett 4-fassystem för strömförsörjning. ABITs moderkort stresstestas även för att verkligen testa deras stabilitet.

Tillförlitlighet – Genom att testa olika komponenter på sina moderkort kan ABIT ge information om vilka produkter som funkar bra med deras moderkort. De som fungerar bra blir märkta med ABIT Approved Seal.

ABIT Engineered – Detta är en teknik vi sett sedan tidigare hos ABIT och omfattar olika unika egenskaper på moderkorten som t.ex. kan öka överklockningspotentialen eller användarvänligheten.

ABIT har de senaste åren satsat hårt på deras kvalitetsstämpel bland återförsäljare och konsumenter. Nu verkar det som att man kommit en bra bit på vägen i.o.m. ABIT BulletProof Technology. Huruvida denna nya satsning håller vad den lovar återstår att se men i våra ögon är det en mycket positiv utveckling på en marknad som annars känns mer och mer stressad mot snabb och kortsiktig vinst.

Mer information om ABITs produkter och deras BulletProof Technology kan man hitta här.

miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
Member Since:
November 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558458
March 2, 2004 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter som en fin idé, men frågan är vad dessa produkter kommer att kosta.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558475
March 2, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ah, en mycket bra idé ifrån en redan bra hårdvarutillverkare 🙂
Är det rubycon-kondensatorer de menar tro? Dom är nämligen mycket bra 🙂
Meningen är väl att alla moderkort ska vara stämplade såhär, så någon prishöjning borde det väl inte bli.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
558501
March 2, 2004 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Det stod inget i materialet om vilka kondensatorer det var men jag skulle kunna sätta ett par slantar på Rubycon som sagt var.
De användes ju t.ex. på NF7-S v2.0 osv.

Om det blir en prishöjning så blir det nog över ABITs hela sortiment men jag betvivlar att det rör sig om några stora ändringar i pris.

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
Member Since:
October 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558516
March 2, 2004 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

på tal om abit, fick paktet från dom idag, mailade dom o frågade om stickers till datorn, fick ett fint paket från england men ett litet brev några stickers o en keps =), abit fortsätter att imponera på alla fronter !

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
558679
March 2, 2004 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

spelar ingen roll vad dom sätter för stämpel, har haft ett Abit kort och aldrig mer säger jag bara.. Ostabilare kort får man leta efter.
Köpte därefter ett Asus, funkade perfekt.
End of story.

FarsanEdde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 910
Member Since:
May 31, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558690
March 2, 2004 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja när började de med detta då? Nf7-s-korten kan ju knappast vara byggda med dyra komponenter.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
558691
March 2, 2004 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

*Dozer* wrote: spelar ingen roll vad dom sätter för stämpel, har haft ett Abit kort och aldrig mer säger jag bara.. Ostabilare kort får man leta efter.
Köpte därefter ett Asus, funkade perfekt.
End of story.

Hehe, så du menar på fullaste allvar att du dömer ut en tillverkare fast du endast ägt EN ENDA produkt de gjort?? Phew, det var hårda tag... Den dagen du hittar en tillverkare som inte har ETT enda fel trots att de säljer några miljoner kort så säg till så ska jag köpa! 😉

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
558696
March 2, 2004 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste ha fått tag på ett "måndags exemplar" då... 🙄
Men köper nog inget mer från Abit dock.

kran
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1022
Member Since:
June 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
558698
March 2, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

jo, abit är och har varit nu ett tag min faBBo bland moderkorts tillverkarna....

South_of_Heaven
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
Member Since:
October 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
559247
March 2, 2004 - 11:13 pm
sp_Permalink sp_Print

en av mina första datorer så satt det abit kort i.. och jag har alltid kört med abit och har aldrig haft några problem med att dom är ostabila som endel säger..

har bland annat en server med ett gammalt abit bh6 v1.2 som står 24/7 och funkar hur bra som helst...

det folk säger om att abit är ostabila måste vara att dom fått måndags exemplar... och såna finns det från alla tillverkare...

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
559293
March 3, 2004 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det kanske är så.. Lustigt nog så hade jag splitter nya prylar i datorn (inklusive moderkortet) men kunde inte ens göra någonting i windows utan att allt hängde sig.. Tröttnade efter ett tag och beställde ett nytt moderkort, denna gång från Asus...Startade om datorn och allt funkade klockrent.
Efter denna incident så köper jag inte nått annat från Abit, dom har säkert fått sina prylar att funka tillfredställande numera, men det spelar ingen roll för mig.
Räcker med ett snedsteg för mig för att man ska tappa förtroende.. Och det här var inget litet snedsteg.

Och Tomahawk... Häng inte läpp bara för att jag har åsikter om ditt favorit kort.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
559332
March 3, 2004 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Det kan inte vara så att du fick ett defekt kort då? Det kan hända alla vetu.

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
559498
March 3, 2004 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jodå,det är mycket möjligt.

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
Member Since:
September 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
559515
March 3, 2004 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite dumt tycker jag det låter.
Det är typ som om Volvo skulle lova att bilen man köper fungerar. tex att alla växlar finns där och vindrutetorkaren går fram och tillbaka.
Det är väl självklart att man får skicka tillbaka prylarna som inte fungerar.
Vad blir skillnaden förutom ett nytt flashigt emblem på lådorna.

Om det hade betydd att de garanterar ca 20% överclockning eller förlängd garanti hade det ju varit en annan sak.

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
Member Since:
September 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
560055
March 3, 2004 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

*Dozer* wrote: Och Tomahawk... Häng inte läpp bara för att jag har åsikter om ditt favorit kort.

Offtopic:
Vem sa att jag hänger läpp? Vem sa att abit är mitt favoritkort bara för att jag just nu råkar äga ett sådant?

Är väl rätt självklart att man kan få ett dåligt kort från vilken tillverkare som helst, det betyder dock inte att alla deras kort är undermåliga produkter. Det var din syn på vad som krävs för att ett märke ska vara dåligt som jag reagerade på. Tro mig, jag har sett felaktiga moderkort från asus också, såväl som från de flesta andra tillverkare. Förstår bara inte att man dömer ut ett märke pga en D.O.A(Dead on arrival) vilket man för övrigt får utbytt på garanti som så mycket annat.... Jaja nu lämnar jag detta ämne, detta behöver inte urarta som så mycket annat har en tendens att göra.

ONTOPIC:
Hoppas att det verkligen märks på något sätt, att det inte bara är någonting de bladdrar ur sig bara för att komma åt OEM-marknaden bättre. Vilket jag tyvärr misstänker är fallet då de ju vill komma ifrån stämpeln "Prestandadårar" då många företag förknippar hög prestanda med ostabilitet.

*Dozer*
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 51
Member Since:
February 19, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
562464
March 7, 2004 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

jaja.. Har köpt mig ett abit kort nu iaf, får se hur det presterar. wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL