ABIT lanserar extern display för µGuru|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ABIT lanserar extern display för µGuru
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 8, 2004 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ABIT har idag publicerat information om deras senaste tillbehör för moderkortsmarknaden. Genom att arbeta vidare med deras µGuru-koncept har man nu lanserat ABIT 3rd Eye som kombinerar funktionerna i µGuru med den nylanserade produkten Guru Clock.
Det sistnämnda är en extern display som visar mycket mer än bara klockan som namnet antyder.
Displayen förlitar sig alltså på funktionerna i ABIT µGuru och gör användbar systeminformation mer lättillgänglig för användaren. 




[Image Can Not Be Found]


"With conventional hardware monitoring software, users would traditionally have to exit full screen applications to access system temperatures, voltages, and fan speeds. With its large, easy-to-read LCD display, Guru Clock makes this information available at a glance. Now, users no longer have to interrupt what they are doing to monitor their systems."

Utöver systeminformation ger Guru Clock information om inkommande e-post, möjlighet att överklocka systemet "on the fly" och det är även möjligt att starta upp eller starta om datorn direkt från den externa enheten.
Även om ABIT 3rd Eye inte är en revolutionerande produkt kan det vara ett bra hjälpmedel för många användare. Dock beror detta mycket på enhetens pris som vi tyvärr inte vet något om ännu.
ABIT 3rd Eye kommer finnas tillgängligt för följande moderkort från dess lansering, ABIT AA8-3rd Eye, ABIT AG8-3rd Eye och ABIT AV8-3rd Eye.

Mer information om ABIT 3rd Eye och kompatibla moderkort går att hitta på ABITs hemsida.

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664121
July 8, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Kunde de inte gjort den så att den gick att montera i en 5 1/4"-plats?

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664123
July 8, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm.. inte snygg någonstans. Kunde som inte gjort så man kunde satt den i 5.25" facket eller nått ?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
Member Since:
May 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
664129
July 8, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

stilen var går kanske inte hem men jag tror det kan vara mycket skönt att ha den 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
664133
July 8, 2004 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

En av grejerna de tryckte på i pressmaterialet var att enheten ska vara tillgänglig även för den som inte har datorn på skrivbordet eller i synfältet så att säga.
Det är därför enheten kopplas externt till USB och även har power och reset knappar. Så i detta avseende tycker jag faktiskt det är positivt.
Vet inte om den är så jättesexig men det ser man nog lättare IRL.
Hellre den enheten bredvid den svarta TFT-monitorn än en stor klumpig dator tror jag nog.. 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664134
July 8, 2004 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju smidigt att ha en sådan ståendes på bordet brevid skärmen.

Speciellt när datorn står på golvet.
Jobbigt och böja sig ner för att ha lite koll men med denna får man ju smidigare överblick.

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664145
July 8, 2004 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Iof.. är den ganska lätta att dissekera kommer det nog bli många moddings projekt på den.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664355
July 8, 2004 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

mycket nice
hellre såhär än i 5.25"
personligen har jag datorn på golvet lite avskärmad från mitt synvält så jag skulle uppskatta det här mycket mer

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664360
July 8, 2004 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664371
July 8, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....

då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
inge kul för återförsäljare, distrubitörer eller ABIT själva

dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664380
July 8, 2004 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....

då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
inge kul för återförsäljare, distrubitörer eller ABIT själva

dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)

Nej, de hade inte behövt gjort två versioner. Det hade ju bara varit att gjort den i rätt format (5,25) från början, och sedan gjort ett bordsstativ till den...

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664466
July 8, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=UndaC][quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....

då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
inge kul för återförsäljare, distrubitörer eller ABIT själva

dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)

Nej, de hade inte behövt gjort två versioner. Det hade ju bara varit att gjort den i rätt format (5,25) från början, och sedan gjort ett bordsstativ till den...

hehe svårt att tänka mig att det skulle gå att göra snyggt 😉

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664482
July 8, 2004 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=denstore][quote=UndaC][quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....

då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
inge kul för återförsäljare, distrubitörer eller ABIT själva

dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)

Nej, de hade inte behövt gjort två versioner. Det hade ju bara varit att gjort den i rätt format (5,25) från början, och sedan gjort ett bordsstativ till den...

hehe svårt att tänka mig att det skulle gå att göra snyggt 😉

Lians I/O fronter är gjorda för att kunna stå enskilt. Riktigt snygga faktiskt. Så, jo, det hade gått hur bra som helst.

Avatar
POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664487
July 8, 2004 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför skulle dom inte kunna lägga till funktion för att öka FSB också? 😉

Blaxxor
Member
Medlem
Forum Posts: 2182
Member Since:
July 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664537
July 8, 2004 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker den var ful 😛

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664585
July 8, 2004 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:

Lians I/O fronter är gjorda för att kunna stå enskilt. Riktigt snygga faktiskt. Så, jo, det hade gått hur bra som helst.

jo men stora =)

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664594
July 8, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=denstore]

Lians I/O fronter är gjorda för att kunna stå enskilt. Riktigt snygga faktiskt. Så, jo, det hade gått hur bra som helst.

jo men stora =)

Jag tror inte den där är mycket mindre. Den är troligtvis dubbelt så hög som en 5.25", och nästan lika bred. Så uppfattar i alla fall jag den.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
664629
July 8, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: mycket nice
hellre såhär än i 5.25"
personligen har jag datorn på golvet lite avskärmad från mitt synvält så jag skulle uppskatta det här mycket mer

Whörd.

Segis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 900
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
665191
July 9, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd att det bara var till de nyare mammabrädorna, trodde den skulle kunna kopplas till alla brädor med uGuru. Jag tycker den var stilren men jag skulle gärna vilja se en prototyp som en rektangel, bågen över vill jag nog inte ha i alla fall.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 65
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL