August 22, 2005
ABIT har idag publicerat information om deras senaste tillbehör för moderkortsmarknaden. Genom att arbeta vidare med deras µGuru-koncept har man nu lanserat ABIT 3rd Eye som kombinerar funktionerna i µGuru med den nylanserade produkten Guru Clock.
Det sistnämnda är en extern display som visar mycket mer än bara klockan som namnet antyder.
Displayen förlitar sig alltså på funktionerna i ABIT µGuru och gör användbar systeminformation mer lättillgänglig för användaren.
Utöver systeminformation ger Guru Clock information om inkommande e-post, möjlighet att överklocka systemet "on the fly" och det är även möjligt att starta upp eller starta om datorn direkt från den externa enheten.
Även om ABIT 3rd Eye inte är en revolutionerande produkt kan det vara ett bra hjälpmedel för många användare. Dock beror detta mycket på enhetens pris som vi tyvärr inte vet något om ännu.
ABIT 3rd Eye kommer finnas tillgängligt för följande moderkort från dess lansering, ABIT AA8-3rd Eye, ABIT AG8-3rd Eye och ABIT AV8-3rd Eye.
Mer information om ABIT 3rd Eye och kompatibla moderkort går att hitta på ABITs hemsida.
En av grejerna de tryckte på i pressmaterialet var att enheten ska vara tillgänglig även för den som inte har datorn på skrivbordet eller i synfältet så att säga.
Det är därför enheten kopplas externt till USB och även har power och reset knappar. Så i detta avseende tycker jag faktiskt det är positivt.
Vet inte om den är så jättesexig men det ser man nog lättare IRL.
Hellre den enheten bredvid den svarta TFT-monitorn än en stor klumpig dator tror jag nog.. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
November 29, 2001
denstore wrote: Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....
då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
inge kul för återförsäljare, distrubitörer eller ABIT själva
dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....
då hade de fått antingen packetera korten som två olika versioner eller med separat "display"
dessutom finns det ju redan massa lösningar för det (iofs kanske inte med all den info som denna pryl kan visa)
Nej, de hade inte behövt gjort två versioner. Det hade ju bara varit att gjort den i rätt format (5,25) från början, och sedan gjort ett bordsstativ till den...
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=UndaC][quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....
Nej, de hade inte behövt gjort två versioner. Det hade ju bara varit att gjort den i rätt format (5,25) från början, och sedan gjort ett bordsstativ till den...
hehe svårt att tänka mig att det skulle gå att göra snyggt 😉
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore][quote=UndaC][quote=denstore]Men hur svårt hade det varit att göra den så att man kunde välja? Jag har tillräckligt med skit på mina skrivbord redan. Inte behöver jag mer prylar och sladdar....
hehe svårt att tänka mig att det skulle gå att göra snyggt 😉
Lians I/O fronter är gjorda för att kunna stå enskilt. Riktigt snygga faktiskt. Så, jo, det hade gått hur bra som helst.
March 11, 2003
UndaC wrote: [quote=denstore]
Lians I/O fronter är gjorda för att kunna stå enskilt. Riktigt snygga faktiskt. Så, jo, det hade gått hur bra som helst.
jo men stora =)
Jag tror inte den där är mycket mindre. Den är troligtvis dubbelt så hög som en 5.25", och nästan lika bred. Så uppfattar i alla fall jag den.
1 Guest(s)