August 22, 2005
ABIT har lite roliga nyheter på väg ut på markanden inom kort och vi har lyckats nosa upp lite information kring dessa. Först och främst handlar det om en helt ny feature vid namn uGuru.
uGuru är faktiskt en microprocessor som är integrerad på moderkortet och som bland annat ska avlasta processorn genom att hantera vissa funktioner på moderkortet. uGuru innehåller även ett interaktivt användargränssnitt i Windows och används av ett flertal nyttoprogram från ABIT som du kan se här nedan.
- ABIT OC Guru - ABIT EQ - ABIT FlashMenu - ABIT FanEQ - ABIT AudioEQ - ABIT BlackBox | [Image Can Not Be Found] | [Image Can Not Be Found] |
Det första moderkortet som kommer använda sig av ABITs uGuru-processor heter ABIT AI7 och baseras på Intel 865PE-chipset. Moderkortet kommer förmodligen lanseras på Computex under den kommande veckan men som de duktiga små bi vi är har vi självklart letat upp lite exklusiv information om detta kort.
Kortet har förutom de sedvanliga egenskaperna stöd för Prescott-processorer genom sitt fyrfas strömförsörjningssystem som är certifierat för FMB 1.5.
Andra godsaker vi kommer få se på kortet är SATA-RAID, 8 x USB 2.0, 3 x FireWire, 6 kanalsljud (ALC658) m.m.
August 5, 2003
Förmodligen tror jag inte det gör så stor skillnad i ren avlastning för processorn. Jag har lite svårt att förstå processorns huvuduppigt med den magra information jag hittills fått men jag tror det kommer gå upp ett ljus efter computex. 🙂
Det ser ut att vara lite av en systemövervakare som inte är beroende av den vanliga CPUn eller liknande.
Intressant helt klart! 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
Det kan faktiskt bli problem med lite okonventionella kylanordningar men så länge sockeln är centrerad i fästanordningen, vilket den ser ut att vara, ska det funka fint. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)