August 22, 2005
Det är inte sällan vi ser ökande försäljningsuppgifter för de stora moderkortstillverkarna, ASUStek, MSI, Gigabyte m.fl. Men nu verkar det även som att ABIT går mycket bra på marknaden. Med sin inriktning på entusiastmarknaden har ABIT aldrig haft de stora volymer som vissa av deras konkurrenter stoltserar med. Det kommer man förmodligen aldrig få heller men det hindrar inte ABIT från att göra mycket bra ifrån sig på deras marknad.
Enligt uppgifter som DigiTimes nu kan publicera har nämligen ABIT ökat sin moderkortsförsäljning ordentligt och under september månad skeppade man 370 000 enheter vilket är nytt rekord för tillverkaren.
Sammanlagt har man skeppat 2.463 miljoner moderkort de tre första kvartalen detta året.
Försäljningen i Kina stod för hela 41% av septembers försäljningssiffror (150 000) och man räknar med att den amerikanska och europeiska marknaden ska hjälpa till att hålla uppe försäljningssiffrorna under fjärde kvartalet.
DigiTimes rapporterar att även ekonomin ser bra ut för ABIT och följer med andra ord den goda moderkortsförsäljningen.
“Abit has had three consecutive months of record revenues, with the latest being September at NT$2.131 billion, according to the company. The maker generated pre-tax profits of NT$366 million, up 84% on-year, said the company. Accumulated revenues and pre-tax profits have already surpassed 70% of its 2004 financial forecast, the company indicated.”
Källa: DigiTimes
February 12, 2003
Ajin wrote: [quote=Gascogne]Udda är att Abit supporten är inte mycket att hurra för men dom gör bra moderkort. 🙂
Jag tycker deras e-mail support är ganska så bra
men inte deras hemside support och faqs
Tog två veckor för deras mail-support att svara på mitt mail... Så jag är inte överväldigad. Men schyssta brädor iaf. 🙂
March 3, 2004
AMD_RULEZ wrote: [quote=Ajin][quote=Gascogne]Udda är att Abit supporten är inte mycket att hurra för men dom gör bra moderkort. 🙂
Jag tycker deras e-mail support är ganska så bra
men inte deras hemside support och faqs
Tog två veckor för deras mail-support att svara på mitt mail... Så jag är inte överväldigad. Men schyssta brädor iaf. 🙂
Jag skicka ett e-mail om att min NB-fläkt hadde börjat låta konstigt och efter två veckor låg det en ny kylare med fläkt i brevlådan 🙂
2 Guest(s)