August 22, 2005
Vi har fått veta av ABIT att man kommer visa upp sina senaste produkter på CES i Las Vegas som pågår just nu. En av de mest intressanta produkterna som ABIT kommer visa upp är deras andra Fatal1ty-moderkort. Det första Fatal1ty-kortet för AMD-marknaden, något vi länge efterfrågat.
Moderkortet heter Fatal1ty AN8 Pro Gaming och ABIT säger följande i sitt pressmeddelande.
"At the show, ABIT will introduce our latest foray into the realm of PC Gaming. Following the success of ABIT Fatal1ty AA8XE motherboard, we will showcase the nVIDIA nForce 4 Ultra-based Fatal1ty AN8 Pro Gaming Motherboard, featuring our latest and greatest technologies like DualOTES™, AudioMAX, OTES RAMFlow™, and µGuru ™."
Tyvärr är Fatal1ty AN8 Pro Gaming inte baserat på nForce4 SLI, vilket vi hade hoppats men man kommer även lansera deras AN8 SLI som ska täcka denna marknad.
I övrigt är det inga direkt överraskande features som vi bjuds på men det återstår att se hur kortet ser ut när det dyker upp på marknaden.
En sak är i alla fall säker, det kan bli svårt att slå DFI på fingrarna inom entusiastmarknaden.
Vi kommer ge er mer information om ABIT Fatal1ty AN8 Pro Gaming när vi själva erhåller den.
ABITs Guru tävling hittar ni här.
November 4, 2001
Är ju smart att inte lansera SLI ännu....
Gigabyte har ju sitt dualcore graffe som bara ska fungera med deras moderkort men vissa tyder på att det kan fungera på andra moderkort med.
Sen ser man ganska mycket grafiska fel med 6800 kort i SLI som inte syns med 6600GT, huruvida detta endast skulle röra sig om drivrutinsproblem eller ej återstår att se.
Abit höll sig ifrån nf3 (tills slutet med deras nästan lanserade mobo) för att chipset ansågs ha stabilitetsproblem bla med raiden.
Måste ju tänka på att ABit är ett stort företag som måste tjäna mycket med pengar...
Att lansera moderkort när det kan finnas vissa problem med en teknik som väldigt få använder sig av idag är en tämligen onödig risk.
Asus och msi tävlade ju om vem som kom först, abit vet att dom inte är först så varför stressa?
Abit har mitt fulla förtroende, fattar dock inte varför man använde fatality....
Jaga klisterlapp med "SuperNova" ediotion som placeras på "lämplist" ställe får duga =)
SuperNova wrote: Är ju smart att inte lansera SLI ännu....
Gigabyte har ju sitt dualcore graffe som bara ska fungera med deras moderkort men vissa tyder på att det kan fungera på andra moderkort med.
Sen ser man ganska mycket grafiska fel med 6800 kort i SLI som inte syns med 6600GT, huruvida detta endast skulle röra sig om drivrutinsproblem eller ej återstår att se.
Abit höll sig ifrån nf3 (tills slutet med deras nästan lanserade mobo) för att chipset ansågs ha stabilitetsproblem bla med raiden.
Måste ju tänka på att ABit är ett stort företag som måste tjäna mycket med pengar...
Att lansera moderkort när det kan finnas vissa problem med en teknik som väldigt få använder sig av idag är en tämligen onödig risk.Asus och msi tävlade ju om vem som kom först, abit vet att dom inte är först så varför stressa?
Abit har mitt fulla förtroende, fattar dock inte varför man använde fatality....
Jaga klisterlapp med "SuperNova" ediotion som placeras på "lämplist" ställe får duga =)
Jag skulle vilja säga att anledningen till att ABIT relativt ofta väntar med att lansera sina produkter på nya chipset osv, är just för att man är ett relativt litet företag. ABIT är som en liten mygga jämfört med ASUS och MSI därför hade ett produktionsfel kunnat bli förrödande för ABIT. Därav tror jag att man medvetet "känner sig lite för" innan man går ut med nya produkter. Detta är såklart på gott och ont men det känns som att man tappat lite "entusiastfokus" som tidigare varit deras främsta slagord och gått lite mer om gamer-hållet som dock har sina fördelar också.
Tekniknörd som gillar att träna.
November 4, 2001
Anton K wrote: [quote=SuperNova]Är ju smart att inte lansera SLI ännu....
Att lansera moderkort när det kan finnas vissa problem med en teknik som väldigt få använder sig av idag är en tämligen onödig risk.Asus och msi tävlade ju om vem som kom först, abit vet att dom inte är först så varför stressa?
Jag skulle vilja säga att anledningen till att ABIT relativt ofta väntar med att lansera sina produkter på nya chipset osv, är just för att man är ett relativt litet företag. ABIT är som en liten mygga jämfört med ASUS och MSI därför hade ett produktionsfel kunnat bli förrödande för ABIT. Därav tror jag att man medvetet "känner sig lite för" innan man går ut med nya produkter. Detta är såklart på gott och ont men det känns som att man tappat lite "entusiastfokus" som tidigare varit deras främsta slagord och gått lite mer om gamer-hållet som dock har sina fördelar också.
Absolut!
Abit är mycket mindre än Asus och MSI men i min mening "Abit är ett stort företag...."
Syftade jag på att dom faktist är ett företag som måste tjäna pengar och kan inte se på saker som vi konsumenter gör som vill ha det värsta snabbt som fan bara för andra har det...
EDIT:
men som du säger är det synd att abit gått ifrån entusiast marknaden mer och mer...
Den hårda sanningen är väl att det finns för få entusiaster.....
Förr hade abit Superba kort både för oss som krävde mera samt dom som nölje sig med ett fungerande kort.
Sen har man mer och mer gått över till bara lite "fetare" kort så att säga.
Klart att en person som bara vill ha ett fungerande system inte betalar extra för överklockningsfunktioner som heter duga.
DFI är på samma bana som Abit var. Skillnaden är att DFI är/var så pass stora på oemmarknaden så dom behöver inte enbart förlita sig på entusiastkorten som abit mer eller mindre gör...
March 30, 2003
ABit kommer INTE att slå dfi på fingrarna om dom fortsätter sin nuvarande policy med upplåsningen av "überbios" på fat1litykorten.
DFI ger mycket inställningar och höga spänningar som default medans Abit vill att man ska låsa upp och samtidigt mista garantin för att komma åt dessa.
Taget fritt ur minnet så räta mig om jag har fel.
1 Guest(s)