August 22, 2005
För mig personligen var ABIT WN-2S+ en ny bekantskap när jag sprang på ett par bilder av skönheten i en minst sagt kort förhandstitt av kortet.
Att det inte är några detaljerade uppgifter om kortet gör dock inte så mycket, bara vetskapen om vad ABIT WN-2S+ har att erbjuda gör att det kittlar till ordentligt i köptarmen.
Vi kommer inte ödsla någon tid på ett större utlägg om kortets potential. Det räcker gott med en bild och följande citat.
[Image Can Not Be Found]
Här är det med andra ord dubbelt upp av både det enda och det andra, dubbla processorer, dubbla grafikkort, dubbla nätverkskretsar. Ja frågan är nu bara om priset är det dubbla också, annars är frågan om vi inte är beredda på att syna insatsen!
Detaljerade specifikationer finns att hitta på PC Perspective.
January 12, 2004
om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂
nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*
August 16, 2002
Jingizu wrote:
nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*
ja klart du kan köra en prolle... det blir en opteron från 1XX serien... men om det är grymmt lätt att uppgradera i efterhand vet jag inte eftersom du då måste ha två opteron från 2XX serien... du kan alltså inte använda samma prollar i single som dual...
February 9, 2004
October 7, 2002
keffing wrote: [quote=Jingizu] nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*
ja klart du kan köra en prolle... det blir en opteron från 1XX serien... men om det är grymmt lätt att uppgradera i efterhand vet jag inte eftersom du då måste ha två opteron från 2XX serien... du kan alltså inte använda samma prollar i single som dual...
Jag har för mig att det går alldeles utmärkt att köra Opteron 2xx-ar i singelläge? Däremot kan det vara krångligt att fixa fram en gammal modell efter ett tag...
Edit: var står det att det ska klara sig med vanligt minne förresten? Vad jag kan läsa så är det ECC/REG som gäller... Och eftersom minneskontrollern sitter i processorn så har jag svårt att tänka mig att de har lyckats med det konststycket...
March 15, 2002
TERdON wrote: [quote=keffing][quote=Jingizu] nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*
Jag har för mig att det går alldeles utmärkt att köra Opteron 2xx-ar i singelläge? Däremot kan det vara krångligt att fixa fram en gammal modell efter ett tag...
Edit: var står det att det ska klara sig med vanligt minne förresten? Vad jag kan läsa så är det ECC/REG som gäller... Och eftersom minneskontrollern sitter i processorn så har jag svårt att tänka mig att de har lyckats med det konststycket...
''Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system''
Om det sen stämmer är ju en annan sak.
October 7, 2002
MoNsTeR wrote: ''Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system''
Om det sen stämmer är ju en annan sak.
Äh, det går ju inte att koncentrera sig ordentligt på texten när man har sådana porrbilder på skärmen ju. :bgrin:
December 5, 2001
Jingizu wrote: om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂
Hur ofta uppgraderar du då? Om dett par år kan jag lova att du vill göra mer än att sätta in ett extra 6600GT och en gammal prolle till.
January 12, 2004
Sardaukar wrote: [quote=Jingizu]om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂
Hur ofta uppgraderar du då? Om dett par år kan jag lova att du vill göra mer än att sätta in ett extra 6600GT och en gammal prolle till.
jag uppgraderar så ofta jag har råd... vilket innebär att mitt system idag innehar :
CPU : xp1800+
RAM 2x256 DDR (typ körs i 333 eller någe)
mobo : asus A7S333 (bajsbräda som va billig)
Gfx : ati 9600xt
jag lägger mina pengar på hdds istället.
har iofs inga "mängder" där heller, typ 5-6 diskar bara eller så..
1 Guest(s)