ABIT WN-2S+ dubblar insatsen|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ABIT WN-2S+ dubblar insatsen
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 24, 2005 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

För mig personligen var ABIT WN-2S+ en ny bekantskap när jag sprang på ett par bilder av skönheten i en minst sagt kort förhandstitt av kortet.
Att det inte är några detaljerade uppgifter om kortet gör dock inte så mycket, bara vetskapen om vad ABIT WN-2S+ har att erbjuda gör att det kittlar till ordentligt i köptarmen.
Vi kommer inte ödsla någon tid på ett större utlägg om kortets potential. Det räcker gott med en bild och följande citat.

"The board specifications are pretty impressive, and include SLI support as well as 4 SATA II ports and dual Gigabit ethernet connections.  Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system."

[Image Can Not Be Found]

Här är det med andra ord dubbelt upp av både det enda och det andra, dubbla processorer, dubbla grafikkort, dubbla nätverkskretsar. Ja frågan är nu bara om priset är det dubbla också, annars är frågan om vi inte är beredda på att syna insatsen!

Detaljerade specifikationer finns att hitta på PC Perspective.

Rhino
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 153
828724
January 24, 2005 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Priset är nog dubbla mot vad man kan komma undan med i "single-fallet" iaf :p Men fint kort

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
828741
January 24, 2005 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂

nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
828751
January 24, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jingizu wrote:
nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*

ja klart du kan köra en prolle... det blir en opteron från 1XX serien... men om det är grymmt lätt att uppgradera i efterhand vet jag inte eftersom du då måste ha två opteron från 2XX serien... du kan alltså inte använda samma prollar i single som dual...

ConnectionProblem!
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
828755
January 24, 2005 - 1:09 pm
sp_Permalink sp_Print

En sån vill jag ha!
Det är precis vad jag behöver för att fixa PCI-E till min nuvarande processor. Antingen denna bräda lr Tyans, få se vilket som är billigast.

Grayfox
Member
Medlem
Forum Posts: 2819
828766
January 24, 2005 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Mumms ser bra ut 😉

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
829129
January 24, 2005 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Jingizu] nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*

ja klart du kan köra en prolle... det blir en opteron från 1XX serien... men om det är grymmt lätt att uppgradera i efterhand vet jag inte eftersom du då måste ha två opteron från 2XX serien... du kan alltså inte använda samma prollar i single som dual...

Jag har för mig att det går alldeles utmärkt att köra Opteron 2xx-ar i singelläge? Däremot kan det vara krångligt att fixa fram en gammal modell efter ett tag...

Edit: var står det att det ska klara sig med vanligt minne förresten? Vad jag kan läsa så är det ECC/REG som gäller... Och eftersom minneskontrollern sitter i processorn så har jag svårt att tänka mig att de har lyckats med det konststycket...

MoNsTeR
Member
Medlem
Forum Posts: 3019
829227
January 24, 2005 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

TERdON wrote: [quote=keffing][quote=Jingizu] nån som vet om man kan köra singelprocessor i sådana mobos? grymt lätt att uppgradera efterhand lixom, köpa ett gfx i mellansegmentet ifrån nVidia och en halvbra prolle, sen är det bara att uppgradera vid behov! *myser vid tanken*

Jag har för mig att det går alldeles utmärkt att köra Opteron 2xx-ar i singelläge? Däremot kan det vara krångligt att fixa fram en gammal modell efter ett tag...

Edit: var står det att det ska klara sig med vanligt minne förresten? Vad jag kan läsa så är det ECC/REG som gäller... Och eftersom minneskontrollern sitter i processorn så har jag svårt att tänka mig att de har lyckats med det konststycket...

''Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system''

Om det sen stämmer är ju en annan sak.

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
829254
January 24, 2005 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

MoNsTeR wrote: ''Even more interesting is the fact that I am told that this board does not require registered memory and will work with standard non-ECC and non-registered memory modules, saving considerable costs on system''

Om det sen stämmer är ju en annan sak.

Äh, det går ju inte att koncentrera sig ordentligt på texten när man har sådana porrbilder på skärmen ju. :bgrin:

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
829308
January 24, 2005 - 11:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jingizu wrote: om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂

Hur ofta uppgraderar du då? Om dett par år kan jag lova att du vill göra mer än att sätta in ett extra 6600GT och en gammal prolle till.

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
829359
January 25, 2005 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Jingizu]om det där kortet inte kostar skjortan kan det bli ett alternativ för mig faktiskt! 🙂

Hur ofta uppgraderar du då? Om dett par år kan jag lova att du vill göra mer än att sätta in ett extra 6600GT och en gammal prolle till.

jag uppgraderar så ofta jag har råd... vilket innebär att mitt system idag innehar :
CPU : xp1800+
RAM 2x256 DDR (typ körs i 333 eller någe)
mobo : asus A7S333 (bajsbräda som va billig)
Gfx : ati 9600xt
jag lägger mina pengar på hdds istället.

har iofs inga "mängder" där heller, typ 5-6 diskar bara eller så..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL