February 19, 2002
Spray meddelar idag att de kommer att lansera en ny ADSL-tjänst.
På sista tiden har antalet ADSL-leverentörer börjat växa en smula, och allt fler företag distrubierar nu denna form av höghastighetsinternet.
Prismässigt kommer man att ligga något under Telias nivå, och man har valt den förhållandevis moderata summan av tvåhundranittionio kronor per månad.
Genom att ADSL-tekniken blivit så utbredd i Sverige, är vi världens mest "bredbandstäta" land.
Tjänsten kommer att erbjudas i de 243 orter som är prioriterade av Telia, det vill säga att cirka 70% av Sveriges alla hushåll nu har möjlighet att koppla upp sig till fast pris.
Källa: Spray.
[ Detta Inlägg ändrades av: Gustav den 2002-03-05 14:45 ]
April 15, 2001
On 2002-03-05 14:12, Gustav wrote:
Spray meddelar idag att de kommer att lansera en ny ADSL-tjänst.
På sista tiden har antalet ADSL-leverentörer börjat växa en smula, och allt fler företag distrubierar nu denna form av höghastighetsinternet.
Prismässigt kommer man att ligga något under Telias nivå, och man har valt den förhållandevis moderata summan av tvåhundranittionio kronor per månad.
Detta är en dryg hundralapp billigare än Telias alternativ, som ligger på ungefär trehundra kronor per månad.
Genom att ADSL-tekniken blivit så utbredd i Sverige, är vi världens mest "bredbandstäta" land.
Tjänsten kommer att erbjudas i de 243 orter som är prioriterade av Telia, det vill säga att cirka 70% av Sveriges alla hushåll nu har möjlighet att koppla upp sig till fast pris.Källa: Spray.
Va bra! men en sak...
Skillnaden mellan 299 kr och 300kr är inte "dryga hundralapp"
[ Detta Inlägg ändrades av: Ranta den 2002-03-05 14:46 ]
October 1, 2001
Vem kallar ADSL för bredband? ADSL är ynka 512k/s. För att klassas som bredband så krävs det minnst 2M/s. Jag sitter på 10M/s själv å skicka grejer i bara 50-60k/s är en ren plåga. Nä tacka vet jag BBB och 100-300k/s, upp till 1000k/s om det är till grannen eller flera samtidigt ,:')
February 19, 2002
Dead Glory:
Nja. Vem säger att ADSL inte är bredband?
Vem säger att bredband måste vara minst 2 megabit åt båda hållen?
ITkommisionen har visserligen gett en rektlinje om det, men det finns inget beslut på högre nivå vilken kapacitet en överföring skall ha för att den ska kunna kallas för bredband.
Om du har tillgång till bättre anslutning än adsl, kan du väl vara glad över det.
Men alla har inte det; dock är det väldigt många som har tillgång till ADSL, och det är väl ett alternativ bättre än 56k i varjefall?
October 1, 2001
Gustav:
Jag tycker inte det ska kallas för bredband för hur du än vrider å vänder på det så är det ändå ADSL. Dessutom tycker jag det är väldigt snålt att ta 300 spän för 5% av vad jag betalar 200kr för (snart 320kr). Vad var det Felia skulle börja ta? 600kr för ynka ADSL eller minns jag fel?
1 Guest(s)