October 9, 2001
Nu får IBM sin första stämmning på sej vad gäller den dåliga kvaliten på hårddiskarna i GXP75 serien. Det är en kund, Michael T. Granito, från USA som stämt IBM för att hans hårddisk, en GXP75 75gig, krashar. Dom hårddiskar man får i utbyte är av samma modell, som senare krashar återigen. Nu har kunder tröttnat och gått så långt att dom lämnar in stämmningar mot IBM. Företaget har inte gått ut officiellt och sagt vad som orsakar dessa krasher. Men det lär vi nog inte få höra heller. Läs mer här.
July 29, 2005
October 24, 2001
Jag hade en 75 gxp 46gigare som krascha, fy fan vilket strul det var med den. Jag hade skitmycket najs grejer på den... och sen när den crasha blev jag rätt frustrerad, mitt under ett lan :sad:. Men jag lämnade in den till skribo font som skickade den till ibm, och efter en månad blev jag så j**la sur på att den inte kommit än så jag ringde dem och sa att jag vill ha en ny, eftersom jag visste att den var totalkasserad. "Jaha, då får du 60% av originalpriset." "-VA?! Den är ju för fan 6 månader gammal!" "Nej det står här att den är 6 månader och 10 dagar gammal." "Jaha?! Så jag får bara 60% för att den är 10 dagar äldre än 6 månader?!!" "Ja." Efter en hel dels tjafsande fick jag prata med deras chef och lyckades förhandla fram en bättre deal, jag fick lägga 500 spänn imellan för att få en 60 gigare. Om jag inte skulle klagat så där så skulle jag ha fått en 40 gigare. Fy för både skribo font och ibm.
June 8, 2001
http://www.sweclockers.com/for.....eadid=6197
Har skrivit här under samma alias. Väntar fortfarande på min HD. IBM mottog HDn redan 1 oktober. Tired of this gawddamn wait.
April 15, 2001
April 1, 2001
Komplett.se, säger jag bara.
Jag skickade in en IBM 75GXP 46GB disk och ett Asus A7V Via KT133 till dom för att dom var trasiga. Vad får jag då tillbaka. Till min stora förvåning och glädje får jag en IBM 60GXP 60GB + Asus A7V133 Raid tillbaka Det kallar jag schysst butik
Go for http://www.komplett.se
July 28, 2001
Suck.. jag har 2 st 75GXP 60GB, efter ha läst en hel del på nätet om dess dåliga kvalitet höll jag på att skita på mig när HD'n i min Windows maskin började låta som dem gör när det är trasiga sektorer på dem.. Den andra disken sitter i min Linux FW hoppas bara dem håller tills jag köper nya för det lär man ju bli tvungen till förr eller senare (antagligen förr).. 😡
[ Detta Inlägg ändrades av: sunkan den 2001-10-25 14:53 ]
April 15, 2001
June 17, 2001
On 2001-10-24 20:21, BanzaiBug wrote:
Jag hade en 75 gxp 46gigare som krascha, fy fan vilket strul det var med den. Jag hade skitmycket najs grejer på den... och sen när den crasha blev jag rätt frustrerad, mitt under ett lan :sad:. Men jag lämnade in den till skribo font som skickade den till ibm, och efter en månad blev jag så j**la sur på att den inte kommit än så jag ringde dem och sa att jag vill ha en ny, eftersom jag visste att den var totalkasserad. "Jaha, då får du 60% av originalpriset." "-VA?! Den är ju för fan 6 månader gammal!" "Nej det står här att den är 6 månader och 10 dagar gammal." "Jaha?! Så jag får bara 60% för att den är 10 dagar äldre än 6 månader?!!" "Ja." Efter en hel dels tjafsande fick jag prata med deras chef och lyckades förhandla fram en bättre deal, jag fick lägga 500 spänn imellan för att få en 60 gigare. Om jag inte skulle klagat så där så skulle jag ha fått en 40 gigare. Fy för både skribo font och ibm.
Ehmm
Man har ALLTID 12 månaders garanti på produkter (om inte kvittot säger annat)
Så vad du än dealade till dig så e du korkad. Du skulle bara få en ny och dom skall betala frakten. Efter 1 år funkar detta också, då ska man hävda om Konsumentköpslagen :hehe: Så löser allt sig.
Eller köp era produkter i Norge, där är det 3 eller 5 års (kommer inte riktigt ihåg) garanti på allt
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
1 Guest(s)