April 17, 2005
AGEIA har länge sagt att de första PhysX-baserade instickskorten ska dyka upp innan årsskiftet och med tanke på allt prat om AGEIA och fysikaccelerationer kan vi bara hoppas att man håller sin planering. Enligt The Inquirer ska det faktiskt se ljust ut för en planelig lansering i början av december, eller till och med i slutet av november. AGEIA har redan två partners för tillverkning av deras PhysX-kort, först och främst storföretaget ASUStek men även grafikkortstillverkaren BFG har meddelat att man kommer producera PhysX-kort. Nu väntar vi ivrigt på både kort och mjukvara för att utnyttja dessa nya fysiska effekter som har stor potential att förändra spelindustrin för all framtid.
Källa: The Inquirer
October 24, 2003
Black_light wrote: Weehee! Vad kommer det kosta? Det låter verkligen som ett bra kort, om det kan ge så många mer fps som jag tror.
"Mer fps"? Du spelar alldeles för mycket CS. PhysX ska i första hand ge speltillverkarna större möjligheter att arbeta med fysiken i spel, PhysX är inte gjort för att få 100fps i CS.
Jag har hört ett pris på ~$200. Eller runt 2000SEK.
//Johan Lojander
May 1, 2005
johan_lojan wrote: [quote=Black_light]Weehee! Vad kommer det kosta? Det låter verkligen som ett bra kort, om det kan ge så många mer fps som jag tror.
"Mer fps"? Du spelar alldeles för mycket CS. PhysX ska i första hand ge speltillverkarna större möjligheter att arbeta med fysiken i spel, PhysX är inte gjort för att få 100fps i CS.
Jag har hört ett pris på ~$200. Eller runt 2000SEK.
//Johan Lojander
Spelar inte CS. Men jag tänkte mig i spel som BF2 osv osv. Inte för att jag har några problem nu, men det skadar aldrig med mera 🙂
January 22, 2004
Jan, Feb och nu e det Mars... Nån som hört nåt mer om detta kort??
Skulle vilja se detta kort "in action" om man säger så.
Med tanke på att en hel del av de absolut största som tex Epic med Unreal3-motorn står bakom detta tycker jag personligen att det är högst intressant..
1 Guest(s)