April 17, 2005
Albatron har, likt abit nyss gjort, insett att moderkort av mindre storlek börjar bli allt mer attraktiva och inte minst efterfrågade. Vi har tidigare rapporterat om hur olika tillverkare lanserat moderkort enligt miniITX-formfaktorn och nu planerar Albatron att avtäcka det kraftfullaste miniITX-kortet hittills under CeBIT. På endast 17x17cm ska man ha tryckt in stöd för AMDs Socket AM2, 2GB DDR2, marknadens mest kraftfulla integrerade grafikkrets, HDMI, SATAII med RAID, Gbit-LAN, FireWire och 8 USB-portar. Namnet på kortet ligger fortfarande i dimma tillsammans med en del mer specifika specifikationer, men Albatron lovar prestanda utöver det vanliga.
May 17, 2004
vill ha factorn är enorm!
funderingarna går mot en htpc. hade den S/P DIF?
jag gillar små moderkort, kör nu ett mATX och jag älskar det!
en snabb dator. bra grafikkort och mycket minne. ny processor. allt i en mycket liten låda 😀
funderar på att sätta upp en server så miniitx är lockande i största almänhet nu. hmmm
March 14, 2001
Vitamin-C wrote: vill ha factorn är enorm!
funderingarna går mot en htpc. hade den S/P DIF?jag gillar små moderkort, kör nu ett mATX och jag älskar det!
en snabb dator. bra grafikkort och mycket minne. ny processor. allt i en mycket liten låda 😀funderar på att sätta upp en server så miniitx är lockande i största almänhet nu. hmmm
Till en htpc behöver du ju inte grafikkort som är "marknadens kraftfullaste", bara skaffa ett kort med stöd för core2duo så har du en htpc som spelar det mesta..
Men detta är ju fortfarande rätt lockande, inte för att jag har så stor nytta av grafikkortet men..
1 Guest(s)