April 17, 2005
Alienware DHS A är en mediacenter-dator som verkligen gör skäl för namnet. Även om många tillverkare tar fram mediacenterdatorer som smälter bra in i hemmabioanläggningen och ofta ser ut som en del av den har Alienware dragit det hela ett steg längre. Deras DHS A-serie är nämligen inte bara en mediacenterPC utan även en integrerad förstärkare, förstärkardelen ligger på 1000W och kan användas för att driva högtalarna i ditt hemmabiosystem. Ser vi sedan till de vanliga mediacenter-funktionerna finns det inte mycket att klaga på här heller. Systemet lyder under AMD LIVE! specifikationerna och huserar en Athlon 64 X2 processor som kompletterats med bland annat HDMI-utgång.
Badmodellen kostar 1000 USD och då får man en 160GB hårddisk under huven, men för den som har pengar finns det möjlighet att uppgradera detta till nätta 1.5TB.
[Image Can Not Be Found]
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Delph1]Hur är kvalitén på förstärkardelen? 1000W låter ju som rena Clas Ohlsson-watten tyvärr.
//Andreas
Det är ju vid 1.024kOhm ju! 😛
När nog inte vara något vidare ljud, jag föredrar då att köra 3.5mm -> RCA...
Jag får ut en tredjedel av den effekten i klass b med en förstärkaren som kostar dubbelt i nordiska butiker så det känns lite skumt ja 😉
Går iofs att importera för under 10k.
Skäms lite att ha den inkopplad till datorn egentligen.
//Andreas
February 12, 2003
Delph1 wrote: Jag får ut en tredjedel av den effekten i klass b med en förstärkaren som kostar dubbelt i nordiska butiker så det känns lite skumt ja 😉
Går iofs att importera för under 10k.Skäms lite att ha den inkopplad till datorn egentligen.
//Andreas
Gotcha. Samma här, bara det att jag inte har en CD-spelare värd namnet, får bli ett vettigt ljudkort asap istället. 🙂
HiFi-klubben har perverst fläskiga 3.5mm -> RCA-kablar, har jag märkt också... Tror jag pyntade 300:- för min lilla stump jag har.
November 24, 2004
Har börjat kika på ett par B&W-högtalare tillsammans med en NAD-förstärkare. Då blir det till att införskaffa ett X-Fi-kort och Hifiklubbens fina 3,5mm -> RCA. 🙂 300kr är det utan tvekan värt...
Alienwares lilla förstärkare litar jag inte särskilt mycket på. 🙂 Låter som någon billig JVC-förstärkare från Elgigafjanten.
EDIT: Hade varit trevligt med bilder på insidan...
November 22, 2001
PreacherMan wrote: Har börjat kika på ett par B&W-högtalare tillsammans med en NAD-förstärkare. Då blir det till att införskaffa ett X-Fi-kort och Hifiklubbens fina 3,5mm -> RCA. 🙂 300kr är det utan tvekan värt...
Jag köpte nyligen en NAD T763v2 och kan bara säga att jag är grymt nöjd.
Den ihop med mina Cerwin Vega skapar känslor i kvarteret 😉
Lite OT här, men:
Delph1, du är ju lite ljudbög. Jag har försökt få något vettigt svar på om jag kommer få bättre ljud med ett X-FI (eller annat kort).
Jag kör nu med moderkortets inbyggda moderkort optiskt till förstärkaren.
Som jag förstått det skickas signalen obehandlat och då begriper inte jag hur det kan bli bättre med annat kort.
November 22, 2001
Mean Machine wrote: Och jag skulle köra på M-Audio 2496 för att ta ett alternativ i prisklassen, som är gjort enbart för musik. Förvisso 6.3mm-kontakter på det, men det ska piska Creative vad gäller musik.
Fast jag måste kunna skicka ut 5.1 från datorn.
Men ni påstår alltså att det kommer bli bättre kvalitet även fast signalen bara skickas genom datorn?
January 4, 2001
Delph1 wrote: [quote=Mean Machine][quote=Delph1]Hur är kvalitén på förstärkardelen? 1000W låter ju som rena Clas Ohlsson-watten tyvärr.
//Andreas
Det är ju vid 1.024kOhm ju! 😛
När nog inte vara något vidare ljud, jag föredrar då att köra 3.5mm -> RCA...
Jag får ut en tredjedel av den effekten i klass b med en förstärkaren som kostar dubbelt i nordiska butiker så det känns lite skumt ja 😉
Går iofs att importera för under 10k.
Skäms lite att ha den inkopplad till datorn egentligen.
//Andreas
Du menar inte klass AB? :bok:
:blink:
2 Guest(s)