April 17, 2005
AMD har efter sina massiva prissänkningar, trots Intels lyckade lansering av Core 2 Duo, fått en massiv efterfrågan på speciellt sina dual-core modeller i Athlon 64 X2-familjen. Efterfrågan har blivit så stor att AMD nu har problem att möta denna efterfrågan och enligt europeiska återförsäljare finns det nästan bara singel-core processorer tillgängliga för tillfället. AMD har erkänt sina tillgänglighetsproblem för Athlon 64 X2 och hänvisar till en ej tidigare skådad efterfrågan på sin dual-core familj. AMDs kraftiga prissänkningar är utan tvekan en anledning till detta men under augusti månad är även trycket från systembyggare som störst då man gör sig redo för skolstarten. Hur man jobbar för att lösa problemen säger man dock inte och inte heller när vi kan vänta oss bättre tillgänglighet av AMDs A64 X2-processorer.
February 5, 2005
Inte så konstigt egentligen, prissänkningen var ju perfekt för de som satt på lite äldre S939 system, nu kan de uppgradera till dualcore för ett bra mycket attraktivare pris än att köpa ett nytt core-system!
Sen som sagt vill OEM:arna ha sin del också, och att AMD verkar ha stora framgångar hos dell just nu lär det ju inte göra det bättre!
September 1, 2002
beta wrote: Gamblor: Det kan vara ett sätt. "Våra processorer är så bra att alla vill ha dom så vi inte ens hinner tillverka dom."
Njae, det var inte riktigt så jag menade.
(Disclaimer: jag kanske inte uppfattade ironin)
Jag menade mer i stil med:
Stort OEM-företag - "Era nya prollar ser riktigt goa ut, vi vill gärna ha 1 000 000 sådana nu när ni lanserat dem."
AMD - "Schysst att ni gillar vad vi gör, tyvärr har vi inte så många processorer tillverkade än, och vi vet inte riktigt när vi har så många att leverera heller"
Stort OEM-företag - "Ajdå, illa. Nåja, det var ju så att vi behöver nya processorer nu snart, nästan med en gång. Vi hör av oss!" *springa till Intel*
😉
1 Guest(s)