April 17, 2005
AMD passade på att tillkännage sitt uppköp av grafikkortstillverkaren ATI under gårdagen vilket onekligen stal mest uppmärksamhet på marknaden. Vad man även gjorde var att sätta sin nya prissättning i verket där man, som vi tidigare rapporterat, fullkomligen slaktat sina tidigare priser på de flesta processorer och processorserier i sitt sortiment. Det är utan tvekan ett svar på Intels lansering av Conroe där flaggskeppet Core 2 Extreme X6800 väntas dyka upp i handeln inom några dagar. Hela AMDs processorprislista går att hitta på deras hemsida och för den som vill se effekten av AMDs prissänkningar är det bara att kika runt efter deras processorer som nu har helt andra priser än tidigare.
De flesta Athlon 64-modellerna har i princip fått sina priser halverade och vad sägs till exempel om en Athlon 64 X2 3800+ för drygt 1400 kronor. En processor som för ett par dagar sedan gick loss på runt 3000 kronor. AMD har nu spelat ut sitt starkaste kort mot Intels Conroe-lansering för ett bra tag framöver, frågan är hur långt det kommer räcka.
January 6, 2006
Jag hade hoppats på att AMD skulle sänka priserna lite extra, det finns ju fortfarande ingen anledning till att köpa AMD's X2-linje då deras billigaste X2 3800+ bara är hundra kronor billigare än Intels E6300 (enligt komplett.se priserna). Vilket gör att jag hellre tar en Conroe, fast å ena sidan så är ju AM2 en väldigt framtidssäker plattform.
April 14, 2006
March 15, 2002
Rätt hyfsat pris på X2 3800+ hos DB
October 26, 2004
Nu ser jag verkligen ingen anledning att byta till Intel längre
1400 för en 3800+ x2
http://www.buggy.nu/index.php?.....price_max=
1700 för en 4200+
http://www.buggy.nu/index.php?.....price_max=
Jag vill inte strö salt i såren Poontus, men vi rapporterade om dessa prissänkningar redan i mitten av juni. 🙂
AMD slaktar priserna på Dual-core processorer
Tekniknörd som gillar att träna.
August 16, 2003
Anton K wrote: Jag vill inte strö salt i såren Poontus, men vi rapporterade om dessa prissänkningar redan i mitten av juni. 🙂
🙁 jag var i Spanien då och slarvade med att kolla igenom arkivet 🙁
September 13, 2002
Anton K wrote: Jag vill inte strö salt i såren Poontus, men vi rapporterade om dessa prissänkningar redan i mitten av juni. 🙂
de lönar sig att läsa nyheterna varje dag här 😀
1 Guest(s)