April 17, 2005
Vi rapporterade nyss om hur Kinc satte ett nytt världsrekord i 3DMark 01 med 48 242 poäng. Kinc använde sig av torr-is för att nå dessa resultat i 3DMark 01, men det finns fler katergorier inom överklockning där är hög statuts att inneha förstaplatsen. T.ex. mest antal MHz och SuperPI. Det har varit ett ganska välkänt faktum att dessa två kategorier går hand i hand och att det är en Pentium 4 med en annan typ av kylning, flytande kväve, som man behöver för att slå rekord. De senaste rekordet innehade fugger vid 7.2 GHz, men han lyckades då enbart med att ta en bild i bios. Det nya rekordet lyder 7323.7MHz och 18.093s i SuperPI.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Källa: xtremesystems.org
November 27, 2003
Urax wrote: Finns inget värre än att läsa en text som hänvisar till olika källor mitt i texten. Skriv torris/ flytande kväve istället för 'sån kylning som kinc har'. Blir liksom inget flyt om man måste stanna upp och tänka eller googla.
Det står ju i nyheten vad Kinc hade för kylning. Knappast ett problem att förstå om man läser lite ordentligt bara 😉
EDIT: ändrat i nyheten då det blivit ett faktafel, men forumposten kan jag inte göra något åt.
EDIT2: Nu ska det vara rätt 😉
//Andreas
June 12, 2003
Hmm är det bara jag eller verkar resultatet för bra ?
Vad finns det för garantier på att bilderna inte är fake ? Alla som klarar av att starta photoshop borde veta hur lätt det är.
7.3Ghz+ från 3.8Ghz är nästan 100% överklock. Är det inte lite väl psykos på en P4 extreme ?
Vill inte vara för pesemistisk men det verkar för bra för att vara sant.
Någon kommentar ? 😉
March 5, 2002
Awe-Psi wrote: Hmm är det bara jag eller verkar resultatet för bra ?
Vad finns det för garantier på att bilderna inte är fake ? Alla som klarar av att starta photoshop borde veta hur lätt det är.
7.3Ghz+ från 3.8Ghz är nästan 100% överklock. Är det inte lite väl psykos på en P4 extreme ?
Vill inte vara för pesemistisk men det verkar för bra för att vara sant.
Någon kommentar ? 😉
Läst tråden på XS? + att det finns checksums osv.
1 Guest(s)