April 17, 2005
Antec Phantom 350W är verkligen inte ett nätaggregat i mängden även om det mycket väl skulle kunna gömma sig väl. Phantom är nämligen helt ljudlöst, till skillnad från sina flesta konkurrenter. Man har helt enkelt slängt ut alla fläktar ur nätaggregatet och istället lagt mycket tid och energi på att designa ett hölje till aggregatet som på bästa sätt forslar värmen ut i luften. Med sin robusta svarta kostym väger Antec Phantom in på 2.7kg, en riktig tungviktare med andra ord. Vi bestämde oss för att ta reda på om Phantom klarade av att leverera vad man lovar, ett lagom kraftfullt nätaggregat som inte kräver någon som helst aktiv kylning.
"Tystnad är ett begrepp som inte är alltför känt fenomen i datorsammanhang. I nästan varenda hem idag står en dator och surrar, och surret kommer mestadels från fläktar. Tillverkarna av fläktar har haft "happy hour" sedan datorn blev en produkt som alla hade råd med."
- Läs hela recensionen av Antec Phantom 350W på NordicHardware
August 7, 2003
Funderar på ett sånt till min data. Har ett Antec Sonata chassi, så det borde passa?
Om man kan lita på alla problem man kunde läsa i den här tråden är lösta då blir det kanske ett sånt...
Recensionen har nu blivit uppdaterad, vi hade i all hast glömt att lägga till en utmärkelse som Antec Phantom erhållit. Det är vår Innovations utmärkelse och ni kan läsa motiveringen i recensions slutledning.
Tekniknörd som gillar att träna.
April 27, 2005
har en phantom nu i mitt sonatachassi i ett par månader.
Var lite orolig i början för om den skulle börja brinna eller liknande 😀
Men har stått på 24/7 i drygt 3 månader nu.
Har dämnpningsmattor lågvars 92´till CPUn, en intern 120´+ en 120´utblås med en VF700 på grafikkortet. 2 seagate hdiskar.
Första gången tjejen frågade om datorn är påslagen då hon låg i soffan, å då är datorn bara 3-4 meter bort.
Det värmde i hjärtat och jag har Antec Phantom att tacka. Hittils värt varenda öre.
1 Guest(s)