Antipiratbyrån ger sig på sin egen Internetleverantör|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Antipiratbyrån ger sig på sin egen Internetleverantör
smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
sp_UserOfflineSmall Offline
856761
March 10, 2005 - 11:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ajin wrote: att banhof hadde europas största pirat server.
seriöst företag.

Är det bevisat att det var annat än servrar som bahnhof hade i sin serverpark? Nej det är det inte och alltså så ska vi inte säga något om hurvida vilka det är som gjort vad. Det enda som man kan säga att det är sorgligt att tingsrätten är så inkompetenta att de godkände APBs begäran.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
856763
March 10, 2005 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan undra varför APB inte tittat i Telias bergrum ännu. Där nere finns massor med smaskiga saker för piratkopierare.
Iof får dom rätt
här dröjer det nog inte länge innan dom stormar alla ISP kontor iof.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Ooklamook
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 401
856787
March 11, 2005 - 12:22 am
sp_Permalink sp_Print

Det som är mest farligt är ju att företag har sin data hos Bahnhof, jag skulle då inte tycka om idioterna som stod för tillslaget gick igenom data som tillhörde min arbetsgivare. Kan tänka mig att det kan att säljas stulna företagshemligheter och annat nu. De verkar ju ha roffat åt sig allt de känt för.

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 629
856796
March 11, 2005 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

tror inte det går stoppa agp för lag brott

var för internet filmer spel

var jagar man inte de riktiga bovarna som pedofiler?

var slösa pengar på folk som inte kan betala som redan är fattig blir ännu mer utslagna i samhället

det råder masa arbetlöshet ,

var för kan man inte jaga apg med spåra dem med samma mynt sicka brev

vänta på , när de ska gå in på sitt jobb , följa efter

passi motstånd är lagligt fredlig yttrand åsikt genom man samlas säger i från , rätt yttra sig

vi kan mobilisera oss , behöver demostranter
för att värna om civilagarn hänsyn åt barn som lider av föräldrar som inte har råd betala skulder
Barn ska ha mat kläder ,ska de köra över familjen tryghet

det går inta att räkna ut exat summor ,
för det går inte mätta i hur mycket de skulla ha sålt av spel musik film

när ska lagan skydda människor ,

ta de äkta bovarna som knark mafia korupption som råder i sverige

när ska apg änga åt sig med pengar på pedifiler sjuka människor som misbrukar internet

ex förekomst sälja svart vapen ,

apg får ut mer pengar på ta oskyldiga personer en skilda människor ,

när ska lagen stopp apg , när ska apg gör samhälls nytta

för att apg får ut mer av stopp vanlig människa än jaga de smart bovarna som kärnker männskliga rättigheter på internet

när ska apg lära ut hur man beter sig , åt barn när ska apg väg leda barn

blir mer vanligt med hård språk okunskapp av barn

när ska man lära ut vättig morla som inte har med vad du göra hemma

samma sak sätta fast alla som kopiera bygger om bil stol , biligar gör det hemma än köppa

detta hanldar om så mycket mer än lagar film spel ,

det handlar om frihet , rätt vara på internet utan bli bevakad
allmansrätt skalll väl gälla

är samma sak spår bevak folk uta på gatan vad de gör , om de bevakas på internet fil delnings program

handlar om så mycke mer , det som på går , knappt man vet vad det kommer sluta med

apg har för mycket makt påverkan från usa pengar ,

när ska lagen gå efter sunt förnuft , tycker man slösar pengar på jaga vanlig oskyldig människor som inte gör skada i samhället

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
856815
March 11, 2005 - 6:26 am
sp_Permalink sp_Print

Gabor : välkommen till verkligheten, detta är vad kapitalism ger, pengar = makt, och den som får rätt inför lagen är den som har mest pengar.. om man tittar på kapitalismens fader USA ser vi dessa humanitära övergrepp på individer och hela LÄNDER om och om igen.

NO BLOOD FOR OIL ! 😛

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
856846
March 11, 2005 - 8:27 am
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar om APB får göra vadsomhelst. Säg att man har privata saker lagrade på sin dator som exempelvis lösenord, bilder man tagit, saker man skrivit... får de bryta sig in, ta med hela datorn och sen sitta och kolla på ens privata prylar "för det kan ju vara olagliga saker"

Vad händer ifall de sedan sprids inom "byrån" och sen ut på internet? Blir de skadeståndsansvariga då?

Enda sättet att stoppa detta är "hit them where it hurts", så se inte en enda film på bio, hyr inte en enda DVD och köp inte en enda CD tills de slutar upp med de här dumheterna. Jag hade tänkt gå se "Constantine ikväll ex. vis, men så f-n heller...

Det finns teoretiskt sett ett sätt till, ändra lagen, men jag har ingen större förtroende för politikerna i detta land.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
856855
March 11, 2005 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa vore ju att sätta in priset på skivan direkt till artisten och sedan ladda hem den.

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
857045
March 11, 2005 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

http://idg.se/ArticlePages/200.....IW.dbp.asp

dom hittade inte ens något!

" Just innan tillslaget fanns runt 450 000 musikfiler, 5 000 datorprogram och spel samt 1 800 filmtitlar på servrarna. Men det finns ett högt säkerhetstänkande bland dem som driver servrarna med länkning till andra servrar och kryptering, säger Henrik Pontén,"

Jag vill träffa den som hinner formatera så många hårddiskar utan några som helst spår på den tiden det tar att åka mellan deras kontor och Banhof´s

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
857396
March 12, 2005 - 12:37 am
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: 1800 filmer ca 1gig styck, 5000 program kanske 500meg styck, 7,5års mp3(antar jag?). Var vill jag komma? ETT(?) superarkiv! GEEEE MIG HÅRDDISKARNA 😮

Bara?????

Då kan man göra det ganska enkelt, eftersom det faktiskt ingår material på windows XP-skivan som microsoft inte har upphovsrätt till så är isf alla som har windows XP skyldiga. Dessutom står det i klartext i windows XP:s licensavtal att det är förbjudet att använda skivan. Det borde vara tillräckligt för APB att slå till mot alla som äger en windows XP skiva.

Dessutom finns det en ganska enkel lösning iaf på filmproblemet:

Du kan nämligen själv spela in samma sener som filmen innehåller och det är fullt lagligt så länge du inte säljer materialet eftersom du då har koperat innehålet genom att härma någon. Men för privat bruk är det fullt tillåtet.

Så det är bara att påstå att du spelat in filmen själv, det går inte att bevisa.

Dessutom så koperas en film till ett minne när man spelar upp den på VHS eller DVD-spelare, det är väl isf olagligt, och sedan är det inspelningen från tv också, är väl olagligt det med?

MjöLnE®
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
857430
March 12, 2005 - 7:47 am
sp_Permalink sp_Print

Sebbe wrote:

eftersom det faktiskt ingår material på windows XP-skivan som microsoft inte har upphovsrätt till

😕 Som t.ex?

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
858245
March 13, 2005 - 4:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Bilder, program, ljudsnuttar tex.

Sedan var den en ganska enkel lösning ser jag. Hårdvarubrandvägg, inte ens min internetleverantör kan se mitt ip-nummer.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL