April 17, 2005
Antipiratbyrån fortsätter sin kamp mot den olagliga fildelningen och samtidigt som det är mycket diskussioner kring privatpersoner som laddar ner olagligt gör APBs jurist Henrik Pontén klart att det är bredbandsleverantörerna de är ute efter. Med andra ord har APB för avsikt att utföra fler razzior likt den på Bahnhof för ett par veckor sedan och om EU:s hårda reglemente mot fildelare går igenom är det en skalp APB är extra sugna på. Nämligen den av Jonas Birgersson som leder bredbandsföretaget Labs2. Jonas Birgersson är enligt Henrik Pontén APBs värsta motståndare, men Birgersson verkar inte speciellt störd. Han hävdar istället att det i nuläget är APB som står under utredning och inte bredbandsbolagen.
Källa: Ny Teknik
September 12, 2001
NES_Boy wrote: [quote=skiroy] Ja jag undrar om Pontén verkligen vågar att gå in i debatt med Birgersson. :-k
Tror inte det...
Sa han inte nej sisst? :bok:
Just precis. Så därför fattar jag verkligen inte valet av ISP denna gång.
Labs2 leds ju som sagt av Birgersson så det känns som att dom vill försöka ge igen för gammal ost sedan sist då Birgersson kritiserade APB.
Obegripligt i ett läge då APB snarast bör ligga lite lågt.
February 11, 2002
Men det är just det att apb är under utredning som de gör att de vågar, är nästan helt säker på att birgersson har koll på läget i företaget. Anledningen till att apb vågar är just att kommer utredningen pekar att apb felar kanske de missar chansen att ge igen någonsin... men kan tänka mig de försöker bara sprida ryktet för att distrahera birgersson på sitt företag o göra en raid på något annat företag istället.
February 18, 2004
har ni verkligen länkat till http://www.antipiratbyran.se med flit? det är ju en helt annan sida =P
bara länkar till två "defaces" av antipiratbyran.com gjorda av auh.
symetric wrote: har ni verkligen länkat till http://www.antipiratbyran.se med flit? det är ju en helt annan sida =P
bara länkar till två "defaces" av antipiratbyran.com gjorda av auh.
Jag hade tänkt fixa det men nu när alla klagar vete tusan.. 😛
Nä men jag har ändrat det nu, skrev .se av ren vana för en svensk organisation.
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)