Användarinterface för din TV-tuner|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Användarinterface för din TV-tuner
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 13, 2004 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Jag personligen har i en krönika här på NH beklagat mig lite över användarvänligheten på egenbyggda HTPC-system. Det största problemet var i min mening brist på riktigt bra användarinterface. Windows XP Media Center Edition 2004 är ett mycket bra alternativ men då det enbart säljs med fullfjädrade datorpaket är det uteslutet för hemmabyggarn.
På Anandtech har man tagit en närmare titt på ett av de kanske mest intressanta (fristående) användarinterface för TV-funktionen i en HTPC.

SnapStream Beyond TV 3 heter programet och har en mängd av användbara egenskaper. Däribland ett par som inte ens Microsoft lyckats få med i Media Center.
Bland annat kan man förmedla TV-sändningarna över sitt nätverk, vanligt ethernet men även trådlöst.
Den kanske mest intressanta funktionen är dock Web Admin. Denna funktion tillåter användaren att starta eller programmera in en inspelning genom en webbläsare.
Du kan alltså sitta hemma hos polaren och komma på att du glömt att schemalägga en inspelning för Dr. Phil. De flesta hade då sprungit de 5 milen hem men med Beoynd TV 3 är det bara att koppla upp på nätet och därifrån programmera in inspelningen. Smidigt var ordet!

SnapStream kommer inom kort med ett fullfunktions interface, Beyond Media, som vi verkligen ser fram emot. För den som är intresserad av ett bra interface för sin TV-tuner kan vi dock rekommendera en titt på Anandtechs recension av Beyond TV 3.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
Member Since:
July 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
618968
May 13, 2004 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Msi mega center, den funkar helt ok för mig... :), rekomenderas, trots det säljs seperat också !

Avatar
POE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1136
Member Since:
April 23, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
619043
May 13, 2004 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Windows XP Media Center Edition 2004 är ett mycket bra alternativ men då det enbart säljs med fullfjädrade datorpaket är det uteslutet för hemmabyggarn.

Sen kan man ju iofs köpa det av någon som har köpt det genom ett datorpaket? Begangnat spelar väl ingen roll?

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
621521
May 16, 2004 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Fungerar TV-guider och programtablåer här i Sverige? Har för mig att det endast fungerar i USA, och några till.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL