February 4, 2005
At the bottom of the product page for the "Apple iPhone" was this statement: "This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."
Bara en liten detalj!
/
Snabbegoran
January 13, 2003
Snabbegoran wrote: At the bottom of the product page for the "Apple iPhone" was this statement: "This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained."
Bara en liten detalj!
/
Snabbegoran
Vilket Steve nämde i keynoten. "Apple väljer att presentera iPhone redan nu då det tar minst två månader för (vad nu FCC översätts till) att godkänna den och vi tyckte det var bättre att själva presentera den istället för att låta FCC göra det åt oss."
Tittade verkligen så få på hela keynoten? Jag satt själv klistrad hela tiden och twnpxl blev homosexuell.
February 12, 2003
Oh, äntligen. Ännu en plottrig telefon med mp3-spelarfunktion som garanterat är kasst. Dessutom lär man ju vara låst till mjukvara man inte vill använda om man ska ha någon som helst interaktion mellan telefonen/rymdskeppet, eller vad ni än vill kalla det.
Nä, jag kommer inte skaffa en själv, that's for sure. Lär ju vara ett helsike att slå in ett nummer på den där, förresten...
March 19, 2003
Känns som wlan är en rätt vanlig grej idag så det skall vara inbakat.
Samt då självfallet klart att den skall kunna hantera någon form av vo-ip aplikation som skype eller dylikt.
Det är ju ett argument för att den blir mer poppis bara.
Väntar fortfarande på min e-ten glofiish x500, lev datum 18'e.
Skall bli kul att testa skype i luren och se hur pass bra det funkar.
Har också FON router hemma så skall bli intressant och se hur de funkar ihopp, om de funkar med skype utan inloggning osv.
Jaja, hur som haver.
September 15, 2002
Vitamin-C wrote: det blir nog inte någon neonode lansering.
apple har viss erfarenhet när det kommer till lanseringar och hådvara/mjukvara.
neonode teamet drabbades av lite hybris. ingen kassare mobil för det, men erfarenhet hjälper
Sorry var lite trött i går tänkte få in i mitt meddelande att jag är glad att det är Apple så risken minskar. Men jag är ändå lite orolig att om ett år (dec-07) så är nog designen det mest nytänkande och lockande med denna telefon.
August 7, 2003
Vitamin-C wrote: nu har jag hört folk som klagar på att den både saknar vo-ip och 3G. (vanliga livet också!)
ingen har hitils get mig en bra anledning varför de är ett sånt måste.så. ge mig dem.
När du ska skicka dina 2 Megapixel-bilder över GSMs 56Kbit så kommer det gå lite tråkigt långsamt... Säg en jpg bild är 500KB = 5Mbit / 50 Kbit = 100 sekunder nästan 2 minuter = låååång tid
eller ännu värre, skicka en rolig liten film till en kompis?
eller surfa på google maps, utan WiFi...
osv... men men som sagt, den kommer nog med 3G, nåt annat vore helt sjukt.
Men, jag är inte rätt målgrupp ändå, vill inte ha en stor "blaff-telefon" hur fin skärm den än har.
May 17, 2004
sweet, någon som kommer med vettiga argument 😀
Laglorden wrote: När du ska skicka dina 2 Megapixel-bilder över GSMs 56Kbit så kommer det gå lite tråkigt långsamt... Säg en jpg bild är 500KB = 5Mbit / 50 Kbit = 100 sekunder nästan 2 minuter = låååång tid
bilden kommer nog at skalas ner, de antyde det när de pratade om mail, tror knappast att de bara visuellt skalar ner bilden... 😛
Laglorden wrote: eller ännu värre, skicka en rolig liten film till en kompis?
Nu tyckte jag att jag var mycket upmärksam nät jag såg keynoten, men det var sent på kvällen och jag har inte sett om den sen dess.
MEN, det som inte finns, nämner inte apple och det som finns, höjer de till skyarna!
så, du kan nog INTE filma med den, och du kan nog INTE ladda ner filmer från internet. men det återstår ju att se 🙂
Laglorden wrote: eller surfa på google maps, utan WiFi...
Där slog du huvudet på spike, WiFi.
3G mobiler har vissa saker som talar emot dem, bland annat batteritid.
Apple skuulle nog lätt kunna klämt in 3G, gjort den lite tjockare, lagt till n blixt, etc,etc... men det gjorde man inte. Säkert av kostnadsskäl också.
den är ju redan nu lite dyrare än konkurenterna!
Så istället vill apple att du ska använda wifi, och kommer använda det som motargument istället.
"Men, du har ju WiFi" "WiaMax kommer" etc etc
sen skullle 3g komma sen, i en SENARE modell. Vi i europe kommer nog inte få det (dö aftonbladet, dö)
Laglorden wrote: Men, jag är inte rätt målgrupp ändå, vill inte ha en stor "blaff-telefon" hur fin skärm den än har.
kanske det kanske det 🙂 vill du inte ha den så är du nog inte det 😛
förresten, hur ofta skickar du bilder (eller filmer för den delen!) till vänner via din mobil? Är man utomlands så har man mer eller mindre ingen som hälst användning av sin 3G mobil (tuurkiet, cypern, etc)
jag kommer nog inte köpa en, kanske den nästkommande generationen, mern inte den här.
upskattar dock produkten (som fungerar till skillnad från konsept skapelser)
EDGEs hastigheter är enligt wikipedia (i teorin) 236,8 kbit/s nedströms och 118,4 kbit/s uppströms, men det kan ju ses som usb2s 480 (har ni någonsin uppleft det?)
DU får säkert (märk väl, det är bara ett antagande!) något av modem hastighet (56k!)
Såg föresten att MacWorld (med flera) har variit med bland de få som fått känna på mobilen
repig? antagande? 🙂
frälst?
November 27, 2003
Vitamin-C wrote: Såg föresten att MacWorld (med flera) har variit med bland de få som fått känna på mobilen
repig? antagande? 🙂
frälst?
MacWorlds reportage från keynoten är ju dock bland det roligaste som publicerats på Internet på många, många år :)R
//Andreas
April 8, 2003
Mean Machine wrote: Oh, äntligen. Ännu en plottrig telefon med mp3-spelarfunktion som garanterat är kasst. Dessutom lär man ju vara låst till mjukvara man inte vill använda om man ska ha någon som helst interaktion mellan telefonen/rymdskeppet, eller vad ni än vill kalla det.
Nä, jag kommer inte skaffa en själv, that's for sure. Lär ju vara ett helsike att slå in ett nummer på den där, förresten...
Du är ett så komplett stolpskott när det kommer till att kommentera saker du inte har någon aning om, babe. Plottrig är den inte för det har vi sett. MP3-spelaren är iPoden som tog över branschen.
Men ja, du är lite låst. Märk väl att iPhone inte är någon smartphone. Den kan inte läsa dokument av industristandard i dagsläget, såsom Office-filer, annat än PDF av det som framgått. Och man kan inte heller installera tredjepartsprogram på den. Så det är ingen smartphone.
Att 3G kommer i Europa-modellen ser jag inte som någon omöjlighet. EDGE-skiten används inte mycket i sverige, och att utelämna UMTS vore obscent korkat. Inte för att de bygger den europeiska modellen specifikt för Sverige förstås, men något måste ändå göras i och med iPhones koppling till Cingular. Operatören finns liksom inte här i krokarna.
Sist men inte minst är iPhone snarare ett projekt än en produkt. Vi får se vad som händer. Att den kommer fungera bra har jag inga som helst tvivel på, även om det tar ett par patchar.
February 12, 2003
Twin_Pixel wrote: Du är ett så komplett stolpskott när det kommer till att kommentera saker du inte har någon aning om, babe.
Tack, ett personangrepp.
Sist jag kollade var alla åsikter subjektiva... 🙄
Twin_Pixel wrote: Plottrig är den inte för det har vi sett. MP3-spelaren är iPoden som tog över branschen.
Ja? Amerikaner är ju som bekant amerikaner, och det är i USA skiten säljer mest. Sen att de marknadsfört ipoden bäst och var rätt i tiden uppväger inte kassa batteritider, kasst ljud och avsaknad av FM-radio.
Twin_Pixel wrote: Men ja, du är lite låst. Märk väl att iPhone inte är någon smartphone. Den kan inte läsa dokument av industristandard i dagsläget, såsom Office-filer, annat än PDF av det som framgått. Och man kan inte heller installera tredjepartsprogram på den. Så det är ingen smartphone.
Så vad finns det då för anledning att ha den? Om du nu inte vill ha ett barnpassarsystem i form av ett mini-OSX? Jag är personligen inte det minsta intresserad av att ha en animerad 3D-almanacka som jag kan glo på i brist på annat att göra...
Twin_Pixel wrote: Att 3G kommer i Europa-modellen ser jag inte som någon omöjlighet. EDGE-skiten används inte mycket i sverige, och att utelämna UMTS vore obscent korkat. Inte för att de bygger den europeiska modellen specifikt för Sverige förstås, men något måste ändå göras i och med iPhones koppling till Cingular. Operatören finns liksom inte här i krokarna.
3G skulle komma i början av nästa år, det var åtminstone det jag läste för ett par veckor sen. Sen om det stämmer eller inte är en helt annan sak.
April 8, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Twin_Pixel]Du är ett så komplett stolpskott när det kommer till att kommentera saker du inte har någon aning om, babe.
Tack, ett personangrepp.
Sist jag kollade var alla åsikter subjektiva... 🙄
Twin_Pixel wrote: Plottrig är den inte för det har vi sett. MP3-spelaren är iPoden som tog över branschen.
Ja? Amerikaner är ju som bekant amerikaner, och det är i USA skiten säljer mest. Sen att de marknadsfört ipoden bäst och var rätt i tiden uppväger inte kassa batteritider, kasst ljud och avsaknad av FM-radio.
Twin_Pixel wrote: Men ja, du är lite låst. Märk väl att iPhone inte är någon smartphone. Den kan inte läsa dokument av industristandard i dagsläget, såsom Office-filer, annat än PDF av det som framgått. Och man kan inte heller installera tredjepartsprogram på den. Så det är ingen smartphone.
Så vad finns det då för anledning att ha den? Om du nu inte vill ha ett barnpassarsystem i form av ett mini-OSX? Jag är personligen inte det minsta intresserad av att ha en animerad 3D-almanacka som jag kan glo på i brist på annat att göra...
Twin_Pixel wrote: Att 3G kommer i Europa-modellen ser jag inte som någon omöjlighet. EDGE-skiten används inte mycket i sverige, och att utelämna UMTS vore obscent korkat. Inte för att de bygger den europeiska modellen specifikt för Sverige förstås, men något måste ändå göras i och med iPhones koppling till Cingular. Operatören finns liksom inte här i krokarna.
3G skulle komma i början av nästa år, det var åtminstone det jag läste för ett par veckor sen. Sen om det stämmer eller inte är en helt annan sak.
Kass batteritid är osanning numera.
Poängen med den är att den verkar tillräckligt smart ändå. Det är i princip den första, eller åtminstone den andra, mobiltelefonen man kan surfa på på riktigt och det verkar vara gott om funktionalitet inbyggt från start. Office behöver åtgärdas, men för vanligt folk spelar det ingen roll och det verkar inte som om Apple siktar på business-kunder, för det finns ingen Exchange-lösning eller liknande.
Ber om ursäkt för personangrepp, men när du diskuterar saker du inte är påläst om blir jag tokigt irriterad.
Märk väl att jag inte heller vet hur iPhonen _fungerar_ men jag vet hur den är tänkt att fungera. Det ser bra ut, och demot var bra. Min P990 svävar i fara.
February 12, 2003
Twin_Pixel wrote: Ber om ursäkt för personangrepp, men när du diskuterar saker du inte är påläst om blir jag tokigt irriterad.
Jag skriver vissa saker för att provocera, eftersom just Apple-fans (precis som Manowar-fans inom musik) är väldigt lättstötta och jag blir road av att läsa deras kommentarer till saker och ting.
Jag själv har dock ingen använding av ett rymdskepp till "telefon", då jag på sin höjd skickar sms, och kommer därför inte köpa en iPhone. Å andra sidan har min tidigare erfarenhet av Apples prylar förmodligen väldigt mycket med saken att göra (ja, jag har erfarenhet av det mesta de månglat ur sig, och jag har verkligen försökt bli vän med deras prylar, men det är bara inget som faller mig i smaken).
1 Guest(s)