August 22, 2005
I kölvattnet av alla diskussioner kring Apple iPod Shuffles vara eller icke vara där fokus legat på spelarens åldersmässiga features har nu Apple gett svar på tal.
Många har beklagat sig över Apples nylanserade MP3-spelare, deras första på Flash-marknaden, då den saknade flera "standard features" som bland annat display, radio, och equalizer inställningar.
Hårdast i den offentliga kritiken har förmodligen Creative varit vilket vi tidigare rapporterat om.
Vad vi vet har Apple inte gett något direkt uttalande eller svar på kritiken men det behövs knappast när man ser över försäljningsstatistiken för Apples iPod Shuffle.
Endast en vecka efter lanseringen av iPod Shuffle har Apple nu sålt slut på spelaren, och det med råge.
Huruvida det är Apples smakfulla design eller iPod-märkets popularitet som ligger bakom försäljningen är svårt att säga. Men även Apple verkar vara något överrumplade.
Enligt Apples hemsida kan man nämligen få vänta mellan två till fyra veckor på att få en spelare om man beställer idag.
"There is a two- to three-week wait for the $99 iPod Shuffle, which holds about 120 songs, while customers face a wait of three to four weeks for the $149 model, which has double the capacity, according to the Apple Web site."
Samtidigt är det inga leveranssvårigheter för de hårddiskbaserade iPod-modellerna.
Vi rapporterade om Apples samarbete med ASUS för produktionen av iPod Shuffle. Det talades då om 500 000 enheter producerade varje månad, något som lät väldigt mycket. Men det ser onekligen ut att behövas en hel del spelare för att täcka Apples försäljning.
Källa: MSNBC
September 1, 2002
Ett bra exempel på hur kraftfullt det kan vara med ett välkänt varumärke. Är starkt tveksam till att en JoS-spelare med exakt samma utseende och funktion skulle ha sålt lika bra som Apples Ipod Shuffle.
En annan styrka med Apples mp3spelare, som jag tror spelar större roll än vad man först anar, är mjukvaran och musikköptjänsten. Att ha en bra och välintegrerad mjukvara såsom iTunes där man enkelt och intuitivt kan hantera sin musik är otroligt viktigt, vilket många andra mp3spelartillverkare inte satsat lika mycket krut på.
March 19, 2003
Om man nu beställern en shuffle, ska man beställa den från US sidan istället?
Med tanke på att den kostar 300pix mer på svenska shoppen.
1 014,68 SEK US
1.345,00 SEK SWE
Trotts allt Free Shipping och 3 - 4 veckors leveranstid på båda.
Antar att varorna skickas från samma lager vilket som om man beställer från svenska eller us shoppen.
BarateaU wrote: Om man nu beställern en shuffle, ska man beställa den från US sidan istället?
Med tanke på att den kostar 300pix mer på svenska shoppen.
1 014,68 SEK US
1.345,00 SEK SWETrotts allt Free Shipping och 3 - 4 veckors leveranstid på båda.
Antar att varorna skickas från samma lager vilket som om man beställer från svenska eller us shoppen.
Det är nog bäst att beställa från den svenska shoppen.
Först och främst är jag ganska säker på att free shipping endast gäller i USA för US-shoppen. För det andra är risken överhängande att du åker på tull och moms när spelaren skickas från USA, då tillkommer den svenska momsen (25%) plus tullavgifter.
Så det blir nog lika billigt om inte billigare från Sverige.
Tekniknörd som gillar att träna.
March 27, 2003
Håller med dig Gamblor!
Om det inte hade varit för Apple-loggan hade denna spelare inte sålt så bra som den gör. Och visst, den är snygg, men saknar i min menng en hel del.
Nåja, nog om de...
Anton K wrote: Så det blir nog lika billigt om inte billigare från Sverige.
Eller lika dyrt.... 😉
July 22, 2003
http://www.gizmodo.com/gadgets.....roduct.gif
Tycker den beskriver ganska bra hur jag känner för många av apples produkter.
August 27, 2003
smurfen- wrote: http://www.gizmodo.com/gadgets.....roduct.gif
Tycker den beskriver ganska bra hur jag känner för många av apples produkter.
Kan inte annat än instämma här faktiskt 🙂
1 Guest(s)