April 17, 2005
Apple iPod har blivit ett enorm varumärke och förknippas av många med MP3-spelare vilket tydligt märks i andra marknaders intresse för Apples mediaspelarserie. Vi har nyligen rapporterat om Apples starka samarbete med biltillverkare och nu kommer det nyheter om ett lite mjukare samarbete. Den världskända jeans-tillverkaren Levis har nämligen tagit fram ett par "iPod Jeans" som ska tilltala modemedvetna(?) iPod-användare. Jeansen ska ha en integrerad iPod-dockningsstation som färst i en speciell ficka med hjälp av ett rött band. Det senare som ligger bakom namnet på jeansen, RedWire DLX jeans. Byxorna ska även levereras med en hörlurshållare som automatiskt drar in kablarna i en hylsa som kombinerat med en navigationskontroll ovanför fickan ska ge optimal användarvänlighet.
Hur man tvättar dessa jeans på bästa sätt och vad priset ligger på är ännu oklart. Men iPod fortsätter att hitta nya marknader och startar nya samarbete med andra storföretag på löpande band.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found] Bildkälla: Bright.nl
February 12, 2003
Jag är redigt less på skräpet... Vad än roligare är att mr. Jobs själv är "audiofil" och har "ersatt allt ljud hemma med ipod-ljud". Och ändå kränger han miljoner och åter miljoner med kassa mp3-spelare årligen, och sedan kommer andra som fullt och helt skiter i allt vad ljud heter och tjänar ännu mer pengar på det... Jag är bara sjukt trött på det här fenomenet.
August 11, 2005
Sorry för bumpningen, men kan inte låta bli...
http://www.aftonbladet.se/vss/.....73,00.html
Verkar som Ipod tagit ett steg till i sin plan att få så många användare (och användningsområden) som möjlig...
2 Guest(s)