February 19, 2002
Jag är uppfostrad macanvändare p g a att min kära far jobbar en hel del inom reklambranchen. Med åren har jag dock lärt mig att älska PC mer än Mac. Anledningen är att en PC kan man snickra ihop själv och man kan efterhand bygga på och byta ut delar på ett smidigt och enkelt sätt.
Apple trycker i alla komponeter i en liten trång lampfot (vilket kan vara snyggt och smidigt) och det är inte meningen att man ska öppna den och pilla på något. En Mac köper folk som har råd att köpa en ny efter ett par år igen (typ).
I övrigt är Macar lättanvända och stabila maskiner. De är lätt mycket bättre än PC när det gäller video-, bild- och ljudredigering... Sen är det mjukvarubiten. Spel är det ont om. Men i övrigt finns alla "stora" program till mac. Ofta fanns de till macen lånt innan de kom till PC (t ex Adobe Photoshop™).
Och lampfoten var ett exempel. Jag vet inte hur den nya modellen ser ut men ni fattar grejen... 😀
September 5, 2001
Men alltså...vilket OS kördes testerna på? Det jag menar är...tryck in MacOS X i den burken...fixxa linux quake,testa o lira!! Helt seriöst är det lockande som fan!! Man är juh 18 nu...spel är inte roligt.
Till den som sa något om dell.....
1)Dell har intels CPU´s,någon annans moderkort
det har inte apple. Apple gör egna moderkort och CPU´s har iof alltid ATi gf-kort och quantum diskar(inte säker på den med diskar)..
July 7, 2002
hawkie wrote: Men alltså...vilket OS kördes testerna på? Det jag menar är...tryck in MacOS X i den burken...fixxa linux quake,testa o lira!! Helt seriöst är det lockande som fan!! Man är juh 18 nu...spel är inte roligt.
Till den som sa något om dell.....
1)Dell har intels CPU´s,någon annans moderkortdet har inte apple. Apple gör egna moderkort och CPU´s har iof alltid ATi gf-kort och quantum diskar(inte säker på den med diskar)..
är det inte motorola som gör cpu:na?
1 Guest(s)