April 17, 2005
Apple har genom sin stilmedvetenhet blivit ett "hippt" varumärke både inom datormarknaden med Mac och hemelektronikmarknaden med sin iPod-familj. Men nu säger undersökningar att de som verkligen använder Apples Mac-datorer oftast är äldre personer, ofta 55 år eller äldre. Enligt MetaFacts är det faktiskt så att över hälften av alla Mac-ägare är 55 år eller äldre, vilket faktiskt är en ganska häpnadsväckande siffra. Samtidigt är det Gateway som tar hem intresset hos ungdomar i åldern 18 till 25 år. Hur detta eventuellt kan påverka Apples framtida satsning på Mac är kanske svårt att säga men onekligen finns det mer att göra i jakten på teknikgalna ungdomar.
February 19, 2004
skiroy wrote: Precis vad jag alltid har misstänkt. 😀
Dessa yngre som har en Mac är väl dessutom pensionärer mentalt sett också ! :)R
Haha samma tanke slog mig.
Jag förstår dock inte hur Mac har kunnat finnas kvar på marknaden. Sist jag kollade (i sommras) på bärbara datorer så var Mac riktigt dåliga för sitt pris. Jag har hört dock att de ändrat priserna men har själv inte kollat upp om det stämmer.
Sen har inte Mac samma utbredd av mjukvara som PCn, så det är för mig väldigt underligt varför dessa maskiner säljer? Det enda som Mac hade kunnat sälja på är om de erbjuder priser som PC inte kan mäta sig med, vilket de inte gör!?
September 12, 2001
beta wrote: [quote=skiroy]Precis vad jag alltid har misstänkt. 😀
Dessa yngre som har en Mac är väl dessutom pensionärer mentalt sett också ! :)R
Du behöver inte oroa dig, du kommer alltid vara äldre än mig på alla sätt. 😉
Ingen fara här heller, du och dina rökiga drömmar på alla sätt. 😉
1 Guest(s)