April 17, 2005
Det börjar snart bli dags för Apple att uppdatera sin MacBook-serie av bärbara datorer och även om företaget själva inte avslöjat särskilt mycket om sina kommande modeller har man på Appleinsider fått tag på en hel del information kring uppdateringen. Som tidigare rykten avslöjat ska Apple bland annat lansera en bärbar dator med LED-display, det verkar dock inte handla om en vanlig MacBook-modell utan en ny MacBook ultra-portable där höjdpunkten är dess 13-tum stora LED-display.
Apple verkar inte ha allt för stora planer för sin vanliga MacBook-linje men högprestandaserien MacBook Pro förväntas baseras på en ny plattform, vilket bara måste betyda Intel Santa Rosa. Något som i sin tur medför en hel del ny hårdvara i form av snabbare processorer, processorbussar och liknande.
På Appleinsider går det att hitta en sammanställning av de senaste uppgifterna kring Apples MacBook-uppdatering, men ha i åtanke att det faktiskt bara handlar om rykten än så länge.
September 28, 2005
Anton K wrote: Som tidigare rykten avslöjat ska Apple bland annat lansera en bärbar dator med LED-display, det verkar dock inte handla om en vanlig MacBook-modell utan en ny MacBook ultra-portable där höjdpunkten är dess 13-tum stora LED-display.
Kan man kanske skriva såna här nyheter så att det inte framstår som att det vore en LED-display (OLED/PLED), utan kanske klargöra att det är LED-bakgrundsbelysning det handlar om?
Att IDG gör så är väl förståeligt, men att NH går i samma fälla...
September 1, 2002
Jag tror dessa datorer kommer lanserar i samband med att OSX 10.5 Leopard släpps till hösten.
Alltid bra att krydda sitt nya OS med lite fräsh hårdvara.
Prestandamässigt tror jag inte det kommer bli något större ökning, däremot kommer batteritiden bli förbättrad.
Vad som hade varit riktigt roligt skulle vara ifall man lanserar en ny design på sina maskiner, främst Mac Pro och Macbook Pro som sett likadana ut i åratal.
DjDiff wrote: [quote=Anton K] Som tidigare rykten avslöjat ska Apple bland annat lansera en bärbar dator med LED-display, det verkar dock inte handla om en vanlig MacBook-modell utan en ny MacBook ultra-portable där höjdpunkten är dess 13-tum stora LED-display.
Kan man kanske skriva såna här nyheter så att det inte framstår som att det vore en LED-display (OLED/PLED), utan kanske klargöra att det är LED-bakgrundsbelysning det handlar om?
Att IDG gör så är väl förståeligt, men att NH går i samma fälla...
Du har en poäng DjDiff, tänkte inte på att det kan misstolkas. Men jag ändrar detta i nyheten så att det är helt klart vad det handlar om för LED-teknik.
Tekniknörd som gillar att träna.
September 12, 2001
Json_81 wrote: Hoppas att de iaf stoppar in intels nya grafikkrets i macbook/mac mini.
Mac mini är dömd att till att få så snikna grafikkretsar som möjligt så hoppas inte för mycket.
Designen av själva burken är liksom ett kvitto på vad som kan komma att stoppas in.
Glöm ev skitsnack...jag har haft en mini och den var skit rent hårdvarumässigt med tanke på mina övriga burkar. Det hjälper inte hur pass bra OS man stoppar in om inte hårdvaran matchar ett och annat bättre.
Trevlig tanke men kommer att stanna där vad gäller mini.
September 1, 2002
skiroy wrote: [quote=Json_81]Hoppas att de iaf stoppar in intels nya grafikkrets i macbook/mac mini.
Mac mini är dömd att till att få så snikna grafikkretsar som möjligt så hoppas inte för mycket.
Designen av själva burken är liksom ett kvitto på vad som kan komma att stoppas in.
Glöm ev skitsnack...jag har haft en mini och den var skit rent hårdvarumässigt med tanke på mina övriga burkar. Det hjälper inte hur pass bra OS man stoppar in om inte hårdvaran matchar ett och annat bättre.
Jag är iaf jäkligt nöjd med min Mini 🙂 Core Duo m.m. Det enda jag har att klaga på är den slöa disken.
Ska ge mig på ett riktigt konstnummer i dagarna och sätta i minne själv! Om någon sett videorna så kanske ni förstår att jag är iaf lite nervös, vill ju inte skada skönheten.
Sorry ... jag gled offtopic. Men jag ska köpa mig en Macbook i höst, så ska nog avvakta tills Leoparden följer med och ev. ny hårdvara :eye:
September 12, 2001
Dinos wrote: [quote=skiroy][quote=Json_81]Hoppas att de iaf stoppar in intels nya grafikkrets i macbook/mac mini.
Jag är iaf jäkligt nöjd med min Mini 🙂 Core Duo m.m. Det enda jag har att klaga på är den slöa disken.
Ska ge mig på ett riktigt konstnummer i dagarna och sätta i minne själv! Om någon sett videorna så kanske ni förstår att jag är iaf lite nervös, vill ju inte skada skönheten.
Sorry ... jag gled offtopic. Men jag ska köpa mig en Macbook i höst, så ska nog avvakta tills Leoparden följer med och ev. ny hårdvara :eye:
Det är inga problem att smälla in mer minne i den burken.
Det jobbiga är att öppna upp höljet.
September 1, 2002
skiroy wrote: [quote=Dinos][quote=skiroy][quote=Json_81]Hoppas att de iaf stoppar in intels nya grafikkrets i macbook/mac mini.
Det är inga problem att smälla in mer minne i den burken.
Det jobbiga är att öppna upp höljet.
Jo jag vet! Det är det som jag menar, vill ju inte sabba något av det yttre eller slinta med verktygen. Det blir förhoppningsvis förmiddagens övning förutsatt att komplett gjort sitt jobb. 🙂
2x256 i den nu, beställde 1x1024. Det är ju dock endast två SO-DIMM-platser. Ska jag köra 1x256 + 1x1024 för mer ram eller endast en enkel 1024:a? Dual Channel försvinner ju i vilket fall... (Fan ännu mer offtopic!).
November 22, 2001
skiroy wrote: [quote=Json_81]Hoppas att de iaf stoppar in intels nya grafikkrets i macbook/mac mini.
Intels nya grafikkrets är ju en snik-krets, men lite bätte än den som sitter i nuvarande burkar. Det enda jag vill ha ut av grafikkortet är att klara WoW hyffsat.
Och jag tar hellre en lite slöare burk med ett bra OS än en snabb burk med Windows.
Det hjälper inte om du har världens snabbaste hårdvara om du inte har ett bra OS.
1 Guest(s)