Apple säljer löjligt många iPods|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Apple säljer löjligt många iPods
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 14, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Apple har nyligen delat med sig av sina räkenskaper för tredje bokföringskvartalet 2005 och det går onekligen bra för företaget. Man har bland annat ökat sin omsättning med hela 75 procent sedan samma period förra året, från 2.1 miljarder dollar till 3.52 miljarder dollar. Vad som kanske är mest imponerande är dock försäljningen av musikspelaren iPod. iPod har länge varit marknadsledande och sålt som smör trots det har försäljningen under tredje kvartalet ökat med löjliga 616%! Med andra ord går det riktigt bra för Apple och i vanlig ordning är iPod en av huvudingredienserna.

Källa: Mac Rumors

 

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
Member Since:
March 30, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
920495
July 14, 2005 - 11:08 am
sp_Permalink sp_Print

Är iPod verkligen så bra?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
920499
July 14, 2005 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det var det ingen som sa, men de säljer bra som attans. 🙂

Nej men självklart är det bra spelare, dock är det i dagsläget mycket av en "modegrej" att ha en iPod-spelare. iPod som varumärke har blivit enormt stort så det är inte lika mycket fokus på funktionen längre.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
Member Since:
January 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
920510
July 14, 2005 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Äsch min 60gb iPod funkar skitbra!

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
Member Since:
January 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
920511
July 14, 2005 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur länge kan IPod försäljningen hålla i sig igentligen, någon gång måste ju marknaden bli mättad eller konsumenterna inse att det är trist när alla går runt med identiska saker 😕

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
920545
July 14, 2005 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur skulle det vara om de fixade den taskiga speltiden? Batteriet tar ju slut lite för snabbt.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
Member Since:
December 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
920840
July 15, 2005 - 1:31 am
sp_Permalink sp_Print

När det gäller mp3's så är det iPOD som det ska vara [-(

Kingsthrone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 518
Member Since:
February 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
921461
July 16, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blir ganska snart som Bill Gates förutspår - ensiklda bärbara enheter för musik kommer att försvinna till förmån för multifunktionella mobiltelefoner.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
921466
July 16, 2005 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kingsthrone wrote: Det blir ganska snart som Bill Gates förutspår - ensiklda bärbara enheter för musik kommer att försvinna till förmån för multifunktionella mobiltelefoner.

Det ska då till några hyfsade jävla förbättringar, man kan ju bara lyssna på mp3 i sin lur med medföljande headset, för det mesta...
Och det suger.
Näe, det tar nog ett bra tag till iaf.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
921471
July 16, 2005 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilket fashionstatement det måste vara att köpa något som redan alla andra har 😉

iPod har helt värdelös batteritid och ljudet är inte alls vad man borde kunna begära av en spelare i den prisklassen. Apple har verkligen lyckats med marknadsföringen, speciellt med tanke på att det är fler än Mac-fantasterna som köper en.

//Andreas

Kingsthrone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 518
Member Since:
February 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
921622
July 16, 2005 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Kingsthrone]Det blir ganska snart som Bill Gates förutspår - ensiklda bärbara enheter för musik kommer att försvinna till förmån för multifunktionella mobiltelefoner.

Det ska då till några hyfsade j**la förbättringar, man kan ju bara lyssna på mp3 i sin lur med medföljande headset, för det mesta...
Och det suger.
Näe, det tar nog ett bra tag till iaf.

Om du kollar in Sony Ericsson senaste skapelse W800i så tror jag nog du tycker den har allt som en mp3-spelare bör ha. Man kan lyssna utan att ha själva telefonen igång tex. Men visst, det är det medföljande head setet som gäller tills vidare. Men om det visar sig vara en sådan nackdel för telefontillverkarna så kommer det ändras mycket snart. Det finns ingen som helst anledning att gå omkring med två (eller fler) teknikprylar när mobilen uppfyller i stort sett alla krav. Och självklart vill mobiltelefontillverkarna sälja till så många som möjligt!

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
921694
July 17, 2005 - 1:26 am
sp_Permalink sp_Print

Hm, är det nu jag ska komma och säga HAHAHAH APPLE ÄGER!!!!1?

Um, jag kör musik ur min mobiltelefon. Det låter okej med tredjepartslurar, nackdelen är att man inte kan ta emot samtal när 2,5mm-3,5mm-adaptern är inkopplad. En smärre miss på en telefon.

Fördelarna är förstås att jag alltid har musik med mig, bara har en pryl att släpa på och att musiken tonar ut när det ringer (förutsatt att jag kör med headset då).

iPoden är såklart jävligt bra på det den gör, sen finns det alltid tillverkare som gör fler saker och tillverkare som gör det billigare, men jag tror ingen gör det lika stiligt. Hade gärna haft en själv, men det känns inte som att jag kan motivera det.

Det är svårt att säga var framtiden är på väg. Handdatorer och telefoner blir smartphones, men i andra lägret sitter "dumbphones" och ruvar på sina 3 MP-kameror och avancerad optik. Nu är det tydligen dags för musik att hitta in i telefonerna också, och jag är aningen skeptisk till det eftersom mobilmarknaden fortfarande måste komma ut med en massproducerad, välfungerande kameramobil. K750i i all ära, men det är ingen _kamera_. MP3-spelarna, iPods, blir till videospelare och bildvisare istället, och en del av dem blir spelmaskiner (läs: Tapwave Zodiac och Sony PSP). Ytterligare en liten del går åt andra hållet och integrerar PIM-funktionalitet i spelkonsoller, fråga Nintendo om DS.

Än så länge har jag inte bestämt mig om jag vill kunna mikra Gorby's när jag tittar på video i tunnelbanan eller om jag vill kunna ta fotografera när min mobiltelefon masserar mig. Vi får väl se vad som händer.

Kingsthrone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 518
Member Since:
February 14, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
923044
July 19, 2005 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Twin_Pixel wrote: Hm, är det nu jag ska komma och säga HAHAHAH APPLE ÄGER!!!!1?

Um, jag kör musik ur min mobiltelefon. Det låter okej med tredjepartslurar, nackdelen är att man inte kan ta emot samtal när 2,5mm-3,5mm-adaptern är inkopplad. En smärre miss på en telefon.

Fördelarna är förstås att jag alltid har musik med mig, bara har en pryl att släpa på och att musiken tonar ut när det ringer (förutsatt att jag kör med headset då).

iPoden är såklart jävligt bra på det den gör, sen finns det alltid tillverkare som gör fler saker och tillverkare som gör det billigare, men jag tror ingen gör det lika stiligt. Hade gärna haft en själv, men det känns inte som att jag kan motivera det.

Det är svårt att säga var framtiden är på väg. Handdatorer och telefoner blir smartphones, men i andra lägret sitter "dumbphones" och ruvar på sina 3 MP-kameror och avancerad optik. Nu är det tydligen dags för musik att hitta in i telefonerna också, och jag är aningen skeptisk till det eftersom mobilmarknaden fortfarande måste komma ut med en massproducerad, välfungerande kameramobil. K750i i all ära, men det är ingen _kamera_. MP3-spelarna, iPods, blir till videospelare och bildvisare istället, och en del av dem blir spelmaskiner (läs: Tapwave Zodiac och Sony PSP). Ytterligare en liten del går åt andra hållet och integrerar PIM-funktionalitet i spelkonsoller, fråga Nintendo om DS.

Än så länge har jag inte bestämt mig om jag vill kunna mikra Gorby's när jag tittar på video i tunnelbanan eller om jag vill kunna ta fotografera när min mobiltelefon masserar mig. Vi får väl se vad som händer.

Det är inte svårt att säga vart framtiden bär. Fler och fler funktioner i en och samma enhet - det är framtiden. Sen hur nödvändiga funktionerna är, är ju en annan sak. Själv tycker jag mp3 är mer "nödvändigt" än kamera i mobilen, men det är ju mig och mitt leverne. Många andra tycker säkert tvärt om.

Vad folk måste förstå är att ingen tvingar en att köpa en mobil med inbyggd kaffekokare eller mikro, och det lär även fortsättningsvis finnas nån enstaka modell utan också. Köp den, och var glad i så fall. Själv har jag i flera år varit ute efter en mobil som klarar just vad W800i klarar, men jag tänker vänta ett tag till. Jag har en i dagsläget som duger till att ringa med, och en del av att vilja ha något är ju längtan att få det också, eller hur!?

twnpxl
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1176
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
923417
July 19, 2005 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Kingsthrone wrote: [quote=Twin_Pixel]Hm, är det nu jag ska komma och säga HAHAHAH APPLE ÄGER!!!!1?

Um, jag kör musik ur min mobiltelefon. Det låter okej med tredjepartslurar, nackdelen är att man inte kan ta emot samtal när 2,5mm-3,5mm-adaptern är inkopplad. En smärre miss på en telefon.

Fördelarna är förstås att jag alltid har musik med mig, bara har en pryl att släpa på och att musiken tonar ut när det ringer (förutsatt att jag kör med headset då).

iPoden är såklart jävligt bra på det den gör, sen finns det alltid tillverkare som gör fler saker och tillverkare som gör det billigare, men jag tror ingen gör det lika stiligt. Hade gärna haft en själv, men det känns inte som att jag kan motivera det.

Det är svårt att säga var framtiden är på väg. Handdatorer och telefoner blir smartphones, men i andra lägret sitter "dumbphones" och ruvar på sina 3 MP-kameror och avancerad optik. Nu är det tydligen dags för musik att hitta in i telefonerna också, och jag är aningen skeptisk till det eftersom mobilmarknaden fortfarande måste komma ut med en massproducerad, välfungerande kameramobil. K750i i all ära, men det är ingen _kamera_. MP3-spelarna, iPods, blir till videospelare och bildvisare istället, och en del av dem blir spelmaskiner (läs: Tapwave Zodiac och Sony PSP). Ytterligare en liten del går åt andra hållet och integrerar PIM-funktionalitet i spelkonsoller, fråga Nintendo om DS.

Än så länge har jag inte bestämt mig om jag vill kunna mikra Gorby's när jag tittar på video i tunnelbanan eller om jag vill kunna ta fotografera när min mobiltelefon masserar mig. Vi får väl se vad som händer.

Det är inte svårt att säga vart framtiden bär. Fler och fler funktioner i en och samma enhet - det är framtiden. Sen hur nödvändiga funktionerna är, är ju en annan sak. Själv tycker jag mp3 är mer "nödvändigt" än kamera i mobilen, men det är ju mig och mitt leverne. Många andra tycker säkert tvärt om.

Vad folk måste förstå är att ingen tvingar en att köpa en mobil med inbyggd kaffekokare eller mikro, och det lär även fortsättningsvis finnas nån enstaka modell utan också. Köp den, och var glad i så fall. Själv har jag i flera år varit ute efter en mobil som klarar just vad W800i klarar, men jag tänker vänta ett tag till. Jag har en i dagsläget som duger till att ringa med, och en del av att vilja ha något är ju längtan att få det också, eller hur!?

Visst blir det så. Det dröjer däremot, väldigt länge.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 108
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL