Apple säljer massvis med videoklipp|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Apple säljer massvis med videoklipp
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 2, 2005 - 3:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Apple lanserade inte bara en video-kapabel iPod-spelare för ett par veckor sedan, man utökade även sin iTunes-tjänst med mängder av video-nerladdningar. Runt 2000 musikvideos och avsnitt från TV-serierna Desperate Housewifes och Lost var några av de videos som började säljas den 12 oktober. Redan efter 20 dagar hade iTunes sålt över 1 miljon videos, något som ökade Apples aktier med 5 procent ganska omgående. När nu Apple sett att det onekligen finns en marknad för nerladdning av videos kommer man börja arbeta med att utöka sitt sortiment och hoppas bland annat knyta till sig flera amerikanska TV-stationer.

Källa: Reuters

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
972350
November 2, 2005 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972446
November 2, 2005 - 10:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Code Red wrote: kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?

Genomskåda vad?

Jag tycker det är en fantastisk ide, äntligen lite utveckling.

Alla tv-serier jag ser får jag genom ...hrm-hrm... och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för dem. Dock vill jag inte vänta hur länge som helst på dvd-boxar.

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
972456
November 2, 2005 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Code Red]kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?

Genomskåda vad?

Jag tycker det är en fantastisk ide, äntligen lite utveckling.

Alla tv-serier jag ser får jag genom ...hrm-hrm... och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för dem. Dock vill jag inte vänta hur länge som helst på dvd-boxar.

Code Red menar kanske att folk snart kanske börjar inse att det inte är särskilt intressant att sitta och glo på en minimal skärm. Inte heller är det särskilt revolutionerande att ladda ner film från nätet. Apple vill ju få det att verka som att det här är något fantastiskt. Saken är väl att alla fårskallar som har köpt iPoden just för att den är videokapabel, nu sitter och laddar hem tills de faktiskt inser misstaget själva.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972461
November 2, 2005 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Ah, men kan man inte spela videona på tv'n?
Det trodde jag, men det kanske var önsketänkande från min sida.
Säg inte att de är i still med videoklipp för mobiltelefonen?

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
972471
November 2, 2005 - 11:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Ah, men kan man inte spela videona på tv'n?
Det trodde jag, men det kanske var önsketänkande från min sida.
Säg inte att de är i still med videoklipp för mobiltelefonen?

Nej, du kan säker spela upp dem i TV:n. Men frågan är ju om man vill det? Det är ju inte så att det är något fantastiskt med att kunna tanka hem saker och köra det på TV:n.
Och skall du kolla på iPodens skärm, så får du ju hålla dig till en rätt begränsad upplösning. Sämre än en vanlig TV i alla fall.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972473
November 2, 2005 - 11:20 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Nej, du kan säker spela upp dem i TV:n. Men frågan är ju om man vill det? Det är ju inte så att det är något fantastiskt med att kunna tanka hem saker och köra det på TV:n.
Och skall du kolla på iPodens skärm, så får du ju hålla dig till en rätt begränsad upplösning. Sämre än en vanlig TV i alla fall.

Nej, det är inget fantastisk med att kunna tanka hem o se på tv'n, det fantastiska är att nya tv-serier finns så att man kan betala och ladda hem dem helt ärligt 🙂

Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
972474
November 2, 2005 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Nej, det är inget fantastisk med att kunna tanka hem o se på tv'n, det fantastiska är att nya tv-serier finns så att man kan betala och ladda hem dem helt ärligt 🙂

Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972482
November 2, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote:
Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)

Haha, misstänker att de inte är i dvdkvalitet direkt.
Kollade in itune-store nu, $35 för hela säsong ett, så priset e bra.
Quicktime-format, hittade dock inget om upplösningen.

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
972515
November 3, 2005 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=denstore] Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)

Haha, misstänker att de inte är i dvdkvalitet direkt.
Kollade in itune-store nu, $35 för hela säsong ett, så priset e bra.
Quicktime-format, hittade dock inget om upplösningen.

Upplösningen är som skärmen på ipoden.

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
972524
November 3, 2005 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Code Red]kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?

Genomskåda vad?

Jag tycker det är en fantastisk ide, äntligen lite utveckling.

Alla tv-serier jag ser får jag genom ...hrm-hrm... och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för dem. Dock vill jag inte vänta hur länge som helst på dvd-boxar.

Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972548
November 3, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Code Red wrote:
Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.

Det var tv-serierna jag tänkte på, Lost osv.
Jag menar inte att det är utveckling att man kan göra det, utan att man kan göra det lagligt.

Code Red
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
January 30, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
972558
November 3, 2005 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Code Red] Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.

Det var tv-serierna jag tänkte på, Lost osv.
Jag menar inte att det är utveckling att man kan göra det, utan att man kan göra det lagligt.

Det var inte olagligt före juli heller. Lost ska ses som HD-rip på tv. Inte ipod. Gärna 5.1 o widescreen vilket filerna inte är.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
Member Since:
November 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
972576
November 3, 2005 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

Javisst, men att de överhuvudtaget börjar säljas måste ju ses som ett steg i rätt riktning? Och om detta går så bra som det ser ut att göra borde vi ju snart kunna köpa avsnitten i dvd/hd kvalitet.

Förstår inte det negativa med det hela?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL