April 17, 2005
Apple lanserade inte bara en video-kapabel iPod-spelare för ett par veckor sedan, man utökade även sin iTunes-tjänst med mängder av video-nerladdningar. Runt 2000 musikvideos och avsnitt från TV-serierna Desperate Housewifes och Lost var några av de videos som började säljas den 12 oktober. Redan efter 20 dagar hade iTunes sålt över 1 miljon videos, något som ökade Apples aktier med 5 procent ganska omgående. När nu Apple sett att det onekligen finns en marknad för nerladdning av videos kommer man börja arbeta med att utöka sitt sortiment och hoppas bland annat knyta till sig flera amerikanska TV-stationer.
Källa: Reuters
November 22, 2001
Code Red wrote: kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?
Genomskåda vad?
Jag tycker det är en fantastisk ide, äntligen lite utveckling.
Alla tv-serier jag ser får jag genom ...hrm-hrm... och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för dem. Dock vill jag inte vänta hur länge som helst på dvd-boxar.
March 11, 2003
Json_81 wrote: [quote=Code Red]kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?
Genomskåda vad?
Alla tv-serier jag ser får jag genom ...hrm-hrm... och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att betala för dem. Dock vill jag inte vänta hur länge som helst på dvd-boxar.
Code Red menar kanske att folk snart kanske börjar inse att det inte är särskilt intressant att sitta och glo på en minimal skärm. Inte heller är det särskilt revolutionerande att ladda ner film från nätet. Apple vill ju få det att verka som att det här är något fantastiskt. Saken är väl att alla fårskallar som har köpt iPoden just för att den är videokapabel, nu sitter och laddar hem tills de faktiskt inser misstaget själva.
March 11, 2003
Json_81 wrote: Ah, men kan man inte spela videona på tv'n?
Det trodde jag, men det kanske var önsketänkande från min sida.
Säg inte att de är i still med videoklipp för mobiltelefonen?
Nej, du kan säker spela upp dem i TV:n. Men frågan är ju om man vill det? Det är ju inte så att det är något fantastiskt med att kunna tanka hem saker och köra det på TV:n.
Och skall du kolla på iPodens skärm, så får du ju hålla dig till en rätt begränsad upplösning. Sämre än en vanlig TV i alla fall.
November 22, 2001
denstore wrote:
Nej, du kan säker spela upp dem i TV:n. Men frågan är ju om man vill det? Det är ju inte så att det är något fantastiskt med att kunna tanka hem saker och köra det på TV:n.
Och skall du kolla på iPodens skärm, så får du ju hålla dig till en rätt begränsad upplösning. Sämre än en vanlig TV i alla fall.
Nej, det är inget fantastisk med att kunna tanka hem o se på tv'n, det fantastiska är att nya tv-serier finns så att man kan betala och ladda hem dem helt ärligt 🙂
March 11, 2003
Json_81 wrote:
Nej, det är inget fantastisk med att kunna tanka hem o se på tv'n, det fantastiska är att nya tv-serier finns så att man kan betala och ladda hem dem helt ärligt 🙂
Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)
November 22, 2001
denstore wrote:
Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)
Haha, misstänker att de inte är i dvdkvalitet direkt.
Kollade in itune-store nu, $35 för hela säsong ett, så priset e bra.
Quicktime-format, hittade dock inget om upplösningen.
January 30, 2004
Json_81 wrote: [quote=denstore] Det beror ju på vilken upplösning de är i. Om de är i iPod-anpassat material, så är jag inte så imponerad. Om de är i DVD-kvalitet, så kanske jag köper några själv.:)
Haha, misstänker att de inte är i dvdkvalitet direkt.
Kollade in itune-store nu, $35 för hela säsong ett, så priset e bra.
Quicktime-format, hittade dock inget om upplösningen.
Upplösningen är som skärmen på ipoden.
January 30, 2004
Json_81 wrote: [quote=Code Red]kommer att tänka på kejsaren utan kläder.... när ska folk genomskåda?
Genomskåda vad?
Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.
November 22, 2001
Code Red wrote:
Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.
Det var tv-serierna jag tänkte på, Lost osv.
Jag menar inte att det är utveckling att man kan göra det, utan att man kan göra det lagligt.
January 30, 2004
Json_81 wrote: [quote=Code Red] Jag har nog en annan definition på utveckling än vad du har. Förutom att detta har gått att göra minst 5 år med andra spelare o med material från mindre lagliga ställen så är det väl knappast utveckling att du kan se britney spears på bussen.
Det var tv-serierna jag tänkte på, Lost osv.
Jag menar inte att det är utveckling att man kan göra det, utan att man kan göra det lagligt.
Det var inte olagligt före juli heller. Lost ska ses som HD-rip på tv. Inte ipod. Gärna 5.1 o widescreen vilket filerna inte är.
1 Guest(s)