August 22, 2005
AquaMark 3 är nu redo för nerladdning. Gratisversionen som erbjuds är ett ganska begränsat verktyg och vi recensenter som vill använda oss av fullversionen förväntas spendera över ett tusen kronor för att få tillgå¨ng till de mer ordentliga verktygen.
Personligen tänker vi på NordicHardware avvakta lite innan vi tar ett beslut angående om det ska köpas eller ej. Mycket hänger på hur populärt samt hur pass tillförlitligt detta test visar sig att vara.
Över till själva testdelen så är det ett nytt poängsystem att vänja sig vid. Ett bra grafikkort i en schysst burk genererar över 25000 poäng ungefär. Personligen testade jag det nyss med ett Radeon 9200 non-Pro och fick 11000 poäng.
Ladda ner testet här.
För er med nVidia-kort som vill öka testpoängen på bekostnad av bildkvalitet har vi letat upp en länk till Detonator 51.75 här.
November 29, 2001
Redfaction wrote: Detta verkar ju vara mer rättvisande när det gäller nya spel osv. än va Futuremark 03 är iallafall.
Snarare är det ju så att 3dmark03 (utan fusk) visat sig vara en ganska god indikator för prestandarelationerna i kommande spel (Halo, Tomb Raider, Half Life 2 osv.) än vad AquaMark verkar vara.
September 18, 2002
Jag fick 38.7k med detonator 45.33 och med de nya det50 fick jag 44.5k.
När man kör aquamark med de nya det50 så ser man faktiskt ingen skillnad kvalitetsmässigt vilket är skönt. Dock så känns det väldigt tråkigt att nvidia var tvungna att sänka kvaliten för att öka prestandan.
September 17, 2001
The Cadet wrote: Jag fick 38.7k med detonator 45.33 och med de nya det50 fick jag 44.5k.
När man kör aquamark med de nya det50 så ser man faktiskt ingen skillnad kvalitetsmässigt vilket är skönt. Dock så känns det väldigt tråkigt att nvidia var tvungna att sänka kvaliten för att öka prestandan.
WTF!? Satans höga poäng :D. Själv blev jag glad när jag fick lite över 15k eftersom det känns skönt att slippa 10k+ i 3Dmark2001. 3Dmark2003 är ju ännu tristare att bencha i då man inte får några poäng knappt; 1,5k-2k ungefär 😛
2 Guest(s)