August 22, 2005
ATi har precis släppt årets första Catalyst-drivrutiner nämligen 4.1. ATis Overdrive är en av dom funktioner som har fått sig ett litet lyft, detta genom att låta användaren se temperaturen och hastighet på VPUn. Vad som annars är nytt i dessa drivrutiner går att läsa här.
Direktlänk till w2k/xp-drivrutinerna (25,9MB) (för att funka i Windows 2000 krävs Service Pack 4)
Direktlänk till win98/98se/me-drivrutiner (26.6).
Tack för tipset Uberola
September 1, 2002
Verkade inte vara så mycket matnyttigt för oss med lite äldre ATi-hårdvara. Dessutom fanns det under "known issues" att prestandan i Wolf ET hade blivit drastiskt försämrad, men att en fix redan gjorts och kommer vara tillgänglig i nästa detonatorversion.
B.t.w. Vad hände med v4.0 av Catalyst? Har jag missat något eller släpptes den aldrig?
July 20, 2001
Gamblor wrote: B.t.w. Vad hände med v4.0 av Catalyst? Har jag missat något eller släpptes den aldrig?
jag har en liten teori om det
4an avslöjar vilken år drivrutinen är i från, och 1 avslöjar vilken månad
alltså Catalyst 4.1 kom 2004 i januari, och 4.7 kommer komma 2004 i juli
men det är min egna teori
January 20, 2003
RatAta[BK wrote: ][quote=Gamblor]B.t.w. Vad hände med v4.0 av Catalyst? Har jag missat något eller släpptes den aldrig?
3.0 då? vilken månad 🙂
July 20, 2001
Guufi wrote: [quote=RatAta[BK]][quote=Gamblor]B.t.w. Vad hände med v4.0 av Catalyst? Har jag missat något eller släpptes den aldrig?
3.0 då? vilken månad 🙂
det var innan dom började med den räkningen, men som sagt va det hela är enbart min teori, och jag kan ha fel (tivlar dock :-))
2 Guest(s)