Artikel: 3DMark03 Build 340|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Artikel: 3DMark03 Build 340
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 11, 2003 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Futuremark har släppt en ny patch till 3DMark03. Patchens syfte är att alla grafikkort ska mätas på lika villkor. För att undersöka om grafikkortstillverkarna skött sig testar vi nya patchen med ett grafikkort fårn ATi och ett från nVidia.


[Image Can Not Be Found]

Hittills har vi bara testat Radeon 9800 Pro med nya patchen med resultat från GeForce FX 5950 Ultra till kommer strax.


Läs artikeln här.


miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
Member Since:
November 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456491
November 11, 2003 - 7:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha, nvidia fortsätter att skita ner sitt ryckte ännu mer dvs om det nu går!

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456549
November 11, 2003 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

haha...

roligt roligt... Blev ju en del "reprimander" förra gången de sänkte nVidia´s resultat, så det ska bli intressant att se om det händer något denna gången...

Avatar
NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
Member Since:
September 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
456617
November 11, 2003 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

men faen då. börjar avsky nvidia allt mer och mer nu 🙁

Gyre
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
June 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456651
November 11, 2003 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag trodde nvidia hade skärpt sig men icke, mycket dåligt!

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
Member Since:
December 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456653
November 11, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

NH.se borde prova göra samma sak fast med 4x.xx drivrutinerna 🙂

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456663
November 11, 2003 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: men faen då. börjar avsky nvidia allt mer och mer nu 🙁

jag avskyr de inte direkt, då bl.a. ATi redan har fulat sig lite de med och skulle göra det igen om de hamnade i samma sits som nVidia är i nu, men jag aktar mig nog för att köpa deras kort...

Avatar
Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
Member Since:
August 17, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
456677
November 11, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Men vad exakt beror det på? Skulle du vilja förklara lite närmare varför fps:en blir lägre med den nya patchen UndaC? Det hade varit suveränt 🙂

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
Member Since:
March 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
456724
November 11, 2003 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

jag säger bara sluta cheata>!!!!!!!!1

miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
Member Since:
November 15, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
456749
November 11, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Marquzz wrote: Men vad exakt beror det på? Skulle du vilja förklara lite närmare varför fps:en blir lägre med den nya patchen UndaC? Det hade varit suveränt 🙂

http://www.futuremark.com/prod.....03patch340

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
456752
November 11, 2003 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Marquzz wrote: Men vad exakt beror det på? Skulle du vilja förklara lite närmare varför fps:en blir lägre med den nya patchen UndaC? Det hade varit suveränt 🙂

"Parts of the program code have been changed so that possible 3DMark03 specific optimizations in current drivers will not work."

Vet ej mer än så.

Stal
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 980
Member Since:
October 22, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
457050
November 12, 2003 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

Måste inte Nvidia korten som är äldre bli ännu mera lidande av patchen? Dvs FX5950 och FX5700 ska väl ha fått lite fixade vertex shader bla? Då borde ju FX5900, FX5600, osv bli ännu mera lidande av patchen och tappa mera i poäng, eller?

HyperKossan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 348
Member Since:
August 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
457128
November 12, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

tur att man ska köpa ATI kort snart då 🙂

Avatar
boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
Member Since:
June 20, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
457271
November 12, 2003 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ni använt er av olika processorer i de två testen...???

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
457289
November 12, 2003 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: Har ni använt er av olika processorer i de två testen...???

Nej nVidia presterar bättre. Futuremark skickade denna förklaring till mig:

Futuremark wrote: 3DMark03 is highly dependent on graphics card vertex and pixel shader performance. The CPU speed influences less the total 3DMark score, and therefore there is a separate CPU test. The CPU test measures above all DirectX software vertex shader performance. The result is somewhat influenced by the graphics card's pixel shader performance. Therefore a CPU performance comparison should be run using the same graphics card, graphics drivers and operating system on all systems compared.
---

So you should not compare the CPU score of two different graphics cards.
Always compare CPU scores with the same graphics card, this way the measurement reflects better the CPU and memory speed. Only a CPU test with an all black screen would not be affected by the graphics card.
Let's also look at the details about that test:

---
- Game Tests 1 and 3.
- Forced software vertex shaders, because software vertex shader speed is what this test is designed to measure.
- 640 x 480 resolution, in order to minize the fill rate influence in the test result. If we would have selected an even smaller resolution, it might have been hard to see if everything really is rendered. Also, many TFT displays can't display smaller resolutions.
- Game Test 3 has the shadows disabled, because the dynamic stencil shadows are rather dependent on the fill rate of the graphics hardware, and that is an aspect we want to minimize in this test.
- Game Test 3 has also the 1.4 pixel shader code path disabled, because otherwise graphics hardware with pixel shader 1.4 support would get a higher score, and we do not want to credit that feature in this test.
---

So the difference between game tests 1 and 3 vs CPU test 1 and 2 are that:
- CPU tests do not stress the graphics card's vertex shader speed.
- The lower resolution decreases the influence of the fill rate on the score.
- The lack of shadows in CPU test 2 further decreases the influence of fill rate.
- Only pixel shaders 1.1 are used in CPU test 2.

So under these circumstances Nvidia obviously is faster.

korda
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
458128
November 13, 2003 - 12:17 am
sp_Permalink sp_Print

Visst, det är väl bra att futuremark försöker få sitt sjunkande skepp på rätt köl men det är nog lite för sent.
Inte många som bryr sig om 3dmark03 idag, tack och lov får man väl säga.
"System benchmark"...Jo tjenare laugh

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
Member Since:
August 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
458491
November 13, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Nej nVidia presterar bättre.

Bättre?

Nu flyger anklagelser om fusk, snabbare än nånsin iallafall :bgrin: upp till 25 Megafuxels/sekund! 😮

Hoppas det är okej jag klistrar in detta:

Nvidia wrote: With the introduction of the GeForce FX - we built a sophisticated real-time compiler called the Unified Compiler technology. This compiler does real-time optimizations of code in applications to take full advantage of the GeForce FX architecture.

Game developers LOVE this - they work with us to make sure their code is written in a way to fully exploit the compiler.

The end result - a better user experience.

One of the questions we always get is what does this compiler do? The unified compiler does things like instruction reordering and register allocation. The unified compiler is carefully architected so as to maintain perfect image quality while significantly increasing performance. The unified compiler a collection of techniques that are not specific to any particular application but expose the full power of GeForce FX. These techniques are applied with a fingerprinting mechanism which evaluates shaders and, in some cases substitutes hand tuned shaders, but increasingly generates optimal code in real-time.

Futuremark does not consider their application a "game". They consider it a "synthetic benchmark". The problem is that the primary use of 3DMark03 is as a proxy for game play. A website or magazine will run it as a general predictor of graphics application performance. So it is vital that the benchmark reflect the true relative performance of our GPUs versus competitors.

And, while they admit that our unified compiler is behaving exactly the way it behaves in games and that it produces accurate image quality, they do not endorse the optimizations for synthetic use. Hence, Futuremark released a patch that intentionally handicapped our unified compiler.

So, we advocate that when reviewers are using 3DMark as a game proxy, they must run with the unified compiler fully enabled. All games run this way. That means running with the previous version of 3DMark, or running with a version of our drivers that behave properly.

Derek Perez
Director of Nvidia PR

Dead Glory
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 927
Member Since:
October 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
459036
November 14, 2003 - 2:28 am
sp_Permalink sp_Print

Ojojoj, undrar vad Futuremark säger om det. Om det är sant som de säger att deras drivers automatiskt justerar om shaders i alla spel utan att kvaliten försämras så är det ju ingen 3Dmark03 specifik omtimisering och då tycker jag inte att det är fusk. Frågan är hur bra funkar den på riktiga spel gämnfört med 3Dmark03.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
459683
November 14, 2003 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker inte man ska jämföra hårdvara med benshmark-program. Varför inte enbart hålla sig till spel där man trots allt vill se skillnaderna?? Vad gör t.ex. 3DMark för nytta egentligen? Nä det är enbart ett program som alla överklockare vill slå rekord i. Egentligen ingen prestandamätare enligt mig.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
459730
November 14, 2003 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Dead Glory wrote: Ojojoj, undrar vad Futuremark säger om det. Om det är sant som de säger att deras drivers automatiskt justerar om shaders i alla spel utan att kvaliten försämras så är det ju ingen 3Dmark03 specifik omtimisering och då tycker jag inte att det är fusk. Frågan är hur bra funkar den på riktiga spel gämnfört med 3Dmark03.

Finns en tråd på swec om detta. Det där är bara lögn från nVidias sida, de har tom. gått ut och öppet erkännt att "de sa fel" nu i efterhand.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 48
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL