August 22, 2005
För er som vill få mer information om NordicHardwares aktiviteter på DreamHack Winter 2004 har vi nu publicerat en sammanfattning av vårt deltagande på världens största LAN.
DreamHack Winter 2004 stängde portarna för ett par veckor sedan efter dyra dagars intensivt LANande. Men det var mer än bara framför datorskärmen det hände saker.
"Kort och gott var vi på plats för att med våra kunskap inom datorhårdvara hjälpa de hundratals besökare som fick diverse datorrelaterade problem under LANets gång. Det betydde knappt fyra dagar, tors-sönd, av datormekande men det togs också tid till att suga in atmosfären på DreamHack som varje gång är lika mäktig.
Utöver vår datorsupport bjöd vi på rena nöjes event för besökarna, bland annat kunde man sätta sig ner och spela lite Xbox på vår projektor eller delta i någon av våra tävlingar där vi erbjöd priser till ett värde av upp till 20 000 SEK."
[Image Can Not Be Found]
Vill du veta mer om vad NordicHardware sysslade med på DreamHack Winter 2004 och kanske se vilka som vann i våra olika tävlingar kan du läsa vår senaste artikel här.
Blaxxor wrote: Fungerar här 🙂
Edit: Bra skriven artikel 🙂
Dock en del brutna bildlänkar på vinnarna.
Kan inte någon sätta namn på alla som är med på sista gruppbilden ? 🙂
Ska fixa länkarna, det kan säkert någon flitig person göra? Annars få väl jag titta på det i morgon. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
November 27, 2003
Samma bild finns här med text:
https://www.nordichardware.se/.....8;start=25
En bit ner bara 😉
Sen hittar du Nostra precis efter. 🙂
//Andreas
Delph1 wrote: Samma bild finns här med text:
https://www.nordichardware.se/.....8;start=25
En bit ner bara 😉
//Andreas
Svar på tal!
Det tackar vi för!
Alltså bilden på Nostra från 2002 är kanske den bästa bild jag skådat.. :bgrin:
September 12, 2001
Anton K wrote: [quote=Delph1]Samma bild finns här med text:
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=100772&postdays=0&postorder=asc&start=25
En bit ner bara 😉
//Andreas
Svar på tal!
Det tackar vi för!
Alltså bilden på Nostra från 2002 är kanske den bästa bild jag skådat.. :bgrin:
Hehe...bilden på Nostra kan verkligen skrämma barn. 🙂 :bgrin:
CasO: Tack för ditt stöd och fina inställning!
Windings: Jo det var alldeles förträffligt, och jag tyckte att jag lyckades undkomma dig de flesta gångerna. 🙂
Etheral: Det var inte många av fotona som blev riktigt bra, tror ingen av de inblandade var speciellt pigga och medvetna.
Jag gjorde det ju bara av ren vana till slut, men jag kan erkänna att jag t.o.m. gav fel pris en gång så vi var tvugna att springa tillbaka, byta pris och fota igen.. 😀
Djeet: Vi klarade oss relativt bra från stölder men våra bluetooth adapter som var tredjepris i en av våra tävlingar blev stulen. Kartongen på 1.5x1.5dm var tydligen för stor så man hade bara tagit ur bluetooth adaptern och lagt benen på ryggen. 🙁
Sen försvinner det alltid minnen, skruvmejsla osv från supporten vilket också är riktigt tradigt då alla grejer är personliga tillhörigheter. Det tycker jag nästan är värst.
August 27, 2003
Anton K wrote:
Djeet: Vi klarade oss relativt bra från stölder men våra bluetooth adapter som var tredjepris i en av våra tävlingar blev stulen. Kartongen på 1.5x1.5dm var tydligen för stor så man hade bara tagit ur bluetooth adaptern och lagt benen på ryggen. 🙁
Sen försvinner det alltid minnen, skruvmejsla osv från supporten vilket också är riktigt tradigt då alla grejer är personliga tillhörigheter. Det tycker jag nästan är värst.
Yeah, jag hade en LANstrap som satt på datorn, nån hade lyft på datorn och kopplat loss den på lördagkväll. Tack gode gud för att han/hon lät bli TFT skärmar och externa hårddiskar. Sen var det lite tunt i verktygsförrådet när vi lastade ihop på Söndagen men eftersom jag tagit med alla verktyg med inställning att de skulle bli tagna så är det ju en liten vinst att jag fick med mig lite saker tillbaka i alla fall =) Sen så väger det ju upp rätt bra att jag fick tag på tre mATX kort för 300 spänn och ett 9600XT för 100 spänn, roliga var att allt fungerande. #dreamhack.trade är så underbart när folk börjar inse att de har slut på pengar men måste ha pengar till buss och liknande, då kör folk ut saker till riktiga rövarpriser och då är jag där och hugger direkt.
EDIT: Jag tror jag vet vem som inte passar in i bilden, han i mitten med blå tröja känner jag igen från Fab5 ...
October 22, 2002
Anton 😉 hahha, näää men inte för att klaga, men ni har varit riktigt slöa på siston... (DH artiklen tex borde kommit up dagen efter)..och inte 3 veckor efter, detta bidrar ju till minskat intresse (tycker jag iaf), det är som att läsa om något som har hänt för 2 år sedan....
CasO wrote:
Anton 😉 hahha, näää men inte för att klaga, men ni har varit riktigt slöa på siston... (DH artiklen tex borde kommit up dagen efter)..och inte 3 veckor efter, detta bidrar ju till minskat intresse (tycker jag iaf), det är som att läsa om något som har hänt för 2 år sedan....
Du har ingen aning om vad vi gjort de senaste veckorna så att säga att vi varit slöa tar jag bara som en ren förolämpning. Vi har inte postat några artiklar nej, men det har vi redan förklarat vid flertalet tillfällen varför så är fallet och anledningen till att jag blir smått irriterad är för att jag är trött på att besvara dessa kommentarer som inte ger någon som helst positiv inverkan för någon.
Jag hade gärna publicerat denna artikel tidigare vilket jag hoppas även du förstår men det har inte haft första prioritet tyvärr.
July 11, 2002
Det som gjorde mig i skratt i eran artikel var när jag såg eran bild på felsökningshårdvaran.
https://www.nordichardware.se/.....prylar.jpg
Var verkligen oldschool, PentiumI processorer, isa nätverksskort.
Where is the new stuff ?
1 Guest(s)