Artikel - Intervju med ABIT om USIs uppköp|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Artikel - Intervju med ABIT om USIs uppköp
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 21, 2006 - 11:04 am
sp_Permalink sp_Print

ABIT har det senaste året haft lite av en bergochdalbana med ekonomiska problem och andra tråkigheter men som en av de mest erkända tillverkarna av entusiastmoderkort har verksamheten fortgått och man har hoppats på en bra lösning. För ett par veckor sedan fick vi reda på vad denna lösning blev, man slog sig nämligen samman med den marknadsledande kretstillverkaren USI som har ett finger med i det mest på komponentmarknaden. ABIT har nu fått en kratfull partner som kan hjälpa dem ur eventuella kriser och ge nya möjligheter med tillverkning och dylikt. Men många har varit rädda för att ABITs identitet som entusiastföretag ska försvinna i samma veva. Vi beslutade oss därför för att ta en pratstund med ABIT och höra hur det verkligen låg till med ABIT efter deras sammanslagning med USI.

"Det finns visserligen planer på att utöka vårt sortiment även till mainstream- och budgetsegmenten, något som kommer att underlättas av USIs erfarenhet och möjligheter till att hantera stora volymer, men vi kommer aldrig att glömma bort eller lämna det som har varit vårt huvudfokus genom åren. Det är trots allt entusiasterna som har gjort ABIT till det hushållsnamn inom hårdvara, som det är idag."

:: Läs hela intervjun på NordicHardware

Avatar
Jimmy Åsén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1809
Member Since:
January 19, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1016946
February 21, 2006 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Mycket intressant tycker jag och en väl utförd intervju. Enda jag har att klaga på är att den var lite kort. En annan sak, när drar ni iväg till Taipei 😉

Det jag menar med kort är att det var så läsvärt att jag önskar att det fanns mer att läsa 😉

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1017060
February 21, 2006 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det var faktiskt skönt att få lite svar på tal direkt från ABIT om detta, vi hade gärna kunnat slänga in ett tiotal frågor till men det hade nog blivit lite väl mycket för ABIT. 🙂

De flesta frågor man vill ställa får de ändå inte svara på 😉

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
Member Since:
September 20, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1017095
February 21, 2006 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Ser fram emot detta nu, när man vet att det inte kommer bli några försämringar direkt iom sammanslagningen, bara bra att de får lite bättre ekonomi, så kan de få ut kort snabbare, och kanske får fram mer modeller, även på entausiastmarknaden (stava? ) Jag saknar faktiskt ett ABitkort s939 baserat med 8st SATA :/

MSI, ASUS, Gigabyte och DFI har alla det tror jag...

jaqob
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 127
Member Since:
October 15, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1017207
February 21, 2006 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Läsvärt och lugnande 🙂

JL-SOLUTIONS
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
May 2, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1019381
March 2, 2006 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Trevligt med En intervju anton det är bara att fortsätta på den inslagna vägen, vad sägs om microsoft ta ett litet vista snack!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL