Artikel: Intervju med Peter 'Incido' Nilsson|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Artikel: Intervju med Peter 'Incido' Nilsson
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 8, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Förra en dryg vecka sedan publicerade vi vår intervju med den fallne Prestanda-SM mästaren Jimmie 'Stinger' Knutas. Nu är det så dags att se vad den nya mästaren i 3Dmark2001-kategorin, Peter 'Incido' Nilsson hade att säga efter sin vinst i Prestanda-SM 2004.
I en lika öppenhjärtig intervju som den med Jimmie får vi höra Peters känslor efter vinsten och hur tiden fram till avslutandet kändes.


"Vi har redan presenterat en första inledande intervju med Prestanda-SM profilen Jimmie Knutas alias Stinger och nu är det dags för ännu en intervju från 2004 års mästerskap. Som vi avslöjade i förra reportaget är det vinnaren i 3Dmark2001-kategorin som ställts mot väggen denna gång och när krutröken skingrade sig på natten till den 30 december var det Peter Nilsson alias Incido som stod högst upp på resultatlistan. Han registrerade inte bara det högsta resultatet under tävlingen utan var även första svensk att ta sig över 40 000 poäng i 3Dmark2001, något som inte gjorde bedriften sämre."


[Image Can Not Be Found]

 Hela intervjun med Peter går att läsa här.

Mattias Awes
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
Member Since:
January 4, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
838693
February 9, 2005 - 7:14 am
sp_Permalink sp_Print

Grattis än en gång Incido. NH, när får vi se filmen? 🙂

Avatar
ZejtaN
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
839231
February 9, 2005 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker filmen skall upp ögonaböj utan redigering för allas trevnad ! =D

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
839361
February 10, 2005 - 8:06 am
sp_Permalink sp_Print

Angående filmerna är det ett problem, jag som sitter på de flesta är belönad av gud med en 56k uppkoppling så tyvärr kan jag personligen inte tanka upp dem på servern.
Vi ska även hitta en bra lagringsplats för filmerna, men jag ska kolla upp det, för självklart ska ni få se Incido m.fl in action!

incido
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 22
Member Since:
July 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
839377
February 10, 2005 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

Den "råa" filmen skall komma så fort som möjligt men något tråkigare har jag då aldrig sett.

Satte rekordet i första försöket och sedan så är det 15 minuter då jag, utan framgång, försöker höja de tester som gett lågt resultat. Sedan så säger kamerakillen att bandet börjar ta slut så då avslutar jag helt snöpligt det hela.

Hade själv tänkt sätta ihop en redigerad snutt med lite roligare material men eftersom jag inte redigerar video själv utan min granne skall hjälpa mig så har det inte blivit av helt enkelt. embarassed

Första gången jag filmade så jag tycker inte det blev speciellt bra. Självfallet skulle man filmat mer saker och sparat på alla misslyckanden - nu så spelade jag över dem istället. I rädsla att banden skull ta slut. (Inte en chans kan jag säga efteråt).

crusader
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 86
Member Since:
September 28, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
844419
February 17, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer intervju med Krook att komma upp?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 63
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL