April 17, 2005
Ni kan ju knappast ha missat det faktum att vi är på väg in i ett generationsskifte för våra stationära spelkonsoler. Sony, Microsoft och Nintendo håller alla tre på med att utveckla och snart släppa varsin stationär konsol baserad på mer eller mindre imponerande hårdvara. De har kommit lite olika långt, vad vi vet, men vi kan utan tvekan vänta oss en imponerande konsol från varje part ur nästan varje synvinkel. Strategierna företagen valt i maknadsföringen har varit lite skiftande, men vad vi kan säga är att vi i alla fall verkar vara på väg mot en ganska högupplöst framtid.
[Image Can Not Be Found]
Som ett första steg i vår artikelserie så hade vi tänkt en liten sammafattning av vad som har hänt tidigare. Vad är det som gjort att det är just att vi har Nintendo, Microsoft och Sony kvar. Det har ju trots allt funnits ganska många företag och konsoler. Varav många faktiskt var riktigt bra och i vissa fall överlägsna på nästan alla sätt och vis, men ändå misslyckats.
November 27, 2003
Kan tillägga att även om den kan verka ganska omfattande är den på inga vis komplett. Den började nämligen som ett kort förord till del 2, men den växta snabbt ur kostymen. Så den innehåller den enbart konsoler direkt relevanta till del 2 och den är på inga vis tänkt som en heltäckande historia utan endast en inledning.
//Andreas
November 27, 2003
denstore wrote: Trevlig läsning, men du borde absolut tagit med Colecovision. En trendsetter utan jämlike, när det gäller tidiga konsoller.
Mjo, den och bl.a. Ataris konsoler jag gärna skrivit mer om, men jag var lite tvungen att hålla det någorlunda kort.
Om intresse finns kan jag ju försöka mig på en mer komplett sak senare, men det är väl snarare mer aktuellt för NG än NH isf.
//Andreas
November 27, 2003
grillkorv wrote: Tyvärr, bristande korrekturläsning och på en del ställen ganska dålig och förvirrande sammanhållning. Artikeln hade antagligen mått bäst av någon vecka till på ritbordet.
Dessutom var det synd att de handhållna systemen inte kom med!
Vad syftar du på mer specifikt med förvirrande sammanhållning?
Problemet med denna är som sagt att den var inte alls tänkt att komma ut i denna form först utan endast som en enstaka sida men blev för stor för det och för att jag inte ska behöva uppdatera nästa del hela tiden så var det en ganska kraftig tidspress på denna, tyvärr. Det är som sagt mest ett förord och att den blev så stor beror nog mest på min egen passion för ämnet än något annat.
Jag har för övrigt gjort en del ändringar i texten. Den har läst av ett flertal personer, men då främst faktagranskande, men det verkar varit en del saker som smitit igenom.
Edvuld wrote: DKC2 är vad?
Donkey Kong Country 2 😉
//Andreas
January 20, 2003
Delph1 wrote: [quote=Fackamato]Underbar läsning :D, särskilt i slutet. 😀
Ehum.
"Hur skulle du vilja ha dig en svängom på dansgolvet av en som faktiskt har klarat 100% på DKC2?"
Jag har bara klarat 96% eller någonting sådant. 🙁
😛
Jag med, vidrigt svårt spel. 😕
//Andreas
Jag har klarat alla tre DKC på max 🙂
Spelade faktiskt igenom trean igår...
Riktigt grymma spel faktiskt, snygga som fan var de när de kom oxå o grafiken håller helt klart fortfarande
March 20, 2003
denstore wrote: [quote=Pim_]Vackert.
Long time no see! Saknade konsoller på långresan, eller?;)
Hehe, hade givetvis ett GBA 😉 Är man så sjukligt spelberoende som jag är så går det inte att vara utan sånt.
Om nu bara min WoWserver kan komma upp igen så jag kan ut o farma....
November 27, 2003
Verkar ju finnas en del intresse för en lite mer komplett artikel, men jag har en annan idé dock, som jag kanske kan göra, men den bygger på ett projekt som inte är klart ännu så jag måste nog veta hur det blir med det först. Annars kan jag nog ge mig på en längre och mer komplett sak och då även slippa tidspressen som denna hade över sig.
//Andreas
3 Guest(s)